Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
Rezumat
În ultimii cca. 15 ani, României i-au fost alocate numeroase fonduri nerambursabile, din diverse surse europene sau internaţionale, iar o parte din acest fonduri au fost destinate şi educaţiei. Vom prezenta în continuare elementele generale cheie ale unui ghid elaborat în 2016 în cadrul unui proiect care a beneficiat de fondurile amintite anterior, documentul adresându-se „în primul rând factorilor implicați în procesul educativ, părinti, profesori, autorități locale, ca un model de bună practică pentru activități și instrumente de lucru.”[1]
Context
În cadrul Apelulului Sinergii pentru viitor – copii in situații de risc, din cadrul Programului RO10 – „Copii și tineri aflați in situații de risc și inițiative locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și pentru promovarea incluziunii sociale” a fost finanţat şi proiectul „Învață împreună cu mine”.
Citește mai mult: Proiectul „Învaţă împreună cu mine” – prezentare generală ghid de bune practici
Analiza se bazează pe date colectate în cadrul unui demers de consultare publică inițiat de Ministerul Educației Naționale privind temele pentru acasă ale elevilor. Consultarea a avut ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul acestor sarcini ale elevilor.
Demersul consultativ s-a desfășurat în perioada 7-20 noiembrie 2017 și a presupus colectarea de date de la trei categorii de actori educaționali: elevi, profesori și părinți, implicați în toate ciclurile învățământului preuniversitar: primar, gimnazial și liceal.
- Considerente teoretice
- Exemplu de bună practică : Liceul Tehnologic Agricol Beclean, jud. Bistrița-Năsăud
SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A ALFABETIZĂRII MEDIA 2019 An şcolar 2018-2019 Perioada: 18 – 22 martie 2019 Cum utilizăm media în proiectele școlare?
Citește mai mult: ALFABETIZAREA MEDIA – O NECESITATE ÎN SECOLUL XXI
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Dezvoltarea personală și profesională a elevilor pentru dobândirea de abilități logico-matematice
1. Utilizarea Taxonomia lui Bloom în proiectarea didactică [1, 2]
Taxonomia lui Bloom este un set de trei modele ierarhice utilizate pentru clasificarea obiectivelor educaționale în niveluri de complexitate și specificitate. Cele trei liste acoperă obiectivele de învățare în domenii cognitive, afective și senzoriale. Lista de domenii cognitive, din figura 1, a fost punctul central al educației tradiționale și este frecvent folosită pentru a structura obiectivele, evaluările și activitățile de învățare a curriculumului.
Fig 1. Taxonomia lui Bloom [1]
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Rolul inteligenței logico-matematice în predarea - învățarea STEM
1. Specificul inteligenței logico-matematice
Citește mai mult: Rolul inteligenței logico-matematice în predarea - învățarea STEM