Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
Rezumat
Bunele practici referitoare la educaţia incluzivă de calitate se situează de multe ori în sfera cadrului teoretic. Totuşi, se impune identificarea unor proiecte/activităţi, demersuri care să prezinte rezultate tangibile, cu caracter practic. În acest sens, în cadrul unor proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile imlpementate la nivel naţional sau local în anii trecuţi s-a reuşit identificarea unor exemple, care îmbină cadrul teoretic cu cel practic, având impact maxim asupra grupurilor ţintă vizate, contribuind la implementarea educaţiei incluzive, dar şi la asigurarea şi creşterea calităţii acesteia.
Citește mai mult: Proiectul „Ghibstock. Festival în curtea şcolii”
Ce nu sunt principiile ”nordului autentic”
Introducere
Noțiunea de ”nord autentic” a fost descrisă detaliat într-o bună practică anterioară. Orientarea în managementul timpului ținând cont de acesta
ne ajută să ne stabilim un scop și să păstrăm direcția către acesta cum se cuvine. Acest lucru se realizează prin crearea unei busole interioare conform căreia să ne direcționăm viețile.
Ce sunt de fapt principiile nordului autentic?
Introducere
Dacă în buna practică anterioară am prezentat ce NU sunt principiile pe care este construită o agendă care să ne conducă spre o viață de calitate, acum vom aborda aspecte generale legate de principiile pe care este bine să ne construim această agendă. In câteva cuvinte – toate la timpul lor.
O poveste adevărată
” Mi-e rușine să recunosc , dar am făcut asta tot timpul liceului, crezând că sunt isteț. Am învățat să intuiesc funcționarea sistemului, să-mi dau seama ce voia profesorul. ”Cum evaluează? În principal pe baza notițelor de la predare? Perfect !nu mai trebuie să-mi bat capul cu lectura manualului. Dar la materia astălaltă? Trebuie să citim manualul?Foarte bine, unde e sumarul ca să-mi incropescun rezumat rapid? Doream să iau testul, dar nu voiam ca asta să-mi afecteze stilul de viață.
Sesiune online pentru dezvoltarea personală și profesională a resurselor umane din școlile țintă pentru proiectul ProFORM
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Strategii, metode şi tehnici de învăţare independentă pentru
dezvoltare profesională
Discuţiile “face to face” la prezentarea portofoliilor în cadrul evaluării finale la programele de formare urmate în cadrul ProFORM au reliefat faptul că participanţii care au finalizat cu succes toate modulele programului de formare sunt preocupaţi continuu de propria dezvoltare personală şi profesională. Aceştia participă la seminarii metodice sau urmează programe de pregătire universitară. Cei mai mulţi sunt absolvenţi de studii universitare, dar continuă să fie interesaţi de strategii, metode şi tehnici de învăţare în contextul dinamicii societăţii cunoaşterii.
Bune practici privind formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate pentru proiectul ProFORM
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Metode utilizate în sinteza textului
Larga disponibilitate a documentelor a impus extinderea cercetărilor în domeniul rezumării textelor pentru automatizarea procesului. Un rezumat este definit ca un text produs dintr-unul sau mai multe texte, care transmite informații importante în textul (textele) inițial și care nu are mai mult de jumătate din lungimea materialului inițial și, de obicei, semnificativ mai scurt decât acesta [1].
Este important de considerat şi domeniul la care se referă textul. Metode de rezumare a textelor medicale sunt descrise in [3]. Principalii factori care influenţează rezultatul rezumării sunt [3]: document unic versus multi-document, numărul de limbi în care documentele de intraresunt scrise, text versus rezumate multimedia, rezumate informative versus rezumate indicative, rezumări generice versus rezumări utilizator (relevant pentru o interogare a unui utilizator), scop general versus specific domeniului, calitatea rezultatului, extractiv (reducţie) versus abstractiv .