Potențialul celor patru înzestrări umane

Partea a 2-a

”Timpul ascunde în sine un mister care

nu încetează să ne uimească. Filosofii, artiștii

și poeții au încercat să-i surprindă semnificația,

iar oamenii de știință au descoperit că natura lui

e diferită de ceea ce ne spune intuiția.”

Carlo Rovelli

Introducere

În această sesiune vom prezenta chestionarele aferente următoarele două însușiri umane pe care le-am prezentat în sesiunea anterioară – respectiv voința independentă și imaginația creativă. Pentru a fi eficienți în tot ceea ce întreprindem este necesar să ne îmbunătățim continuu înzestrările personale.

Respirația – instrumentul principal de echilibru

Introducere

În această bună practică am ales să prezentăm cîteva metode utile întânirii noastre cu noi înșine. Îndiferent ce facem, unde suntem, respirăm. Dacă fără mâncare putem trăi chiar 40 de zile, fără apă câteva ore bune, fără aer doar câteva minute. Ne însoțește din prima clipă a vieții până la finalul acesteia.

În libertatea ei se regăsește libertatea ființei noastre.

Vă  prezentam un set de exercitii pentru a va descoperi propria respiratie.

Imaginea, materială sau nu, este ceva care ține loc de altceva cu care se aseamănă, ea este o reprezentare, un semn analogic. Evident, transpunerea în format numeric, este o imagine digitală, așa cum o șțim astăzi, de exemplu în format JPEG.

Imaginea este o reprezentare a ceva vizual, dar poate fi și o reprezentare a ceva mental. Evident, analiza imaginii diferă atât ca urmare a tipului de reprezentale, dar și a modului de fabricare. Imaginea ca rezultat al picturii, al fotografierii, dar mai ales imaginea ca reprezentare a unui model matematic, este supusă unei analize specifice. Imaginea poate conține simboluri sau puncte de interes. Mai jos sunt prezentate mai multe tipuri de imagini:

Învățarea vizuală decurge din activitatea de instruire care implică folosirea imaginilor, indiferent de modul în care sunt prezentate. La acest stil de învățare, receptarea, prelucrarea, stocarea și reactualizarea informației se realizează mai eficient folosind mijloace și tehnici de comunicare vizuală [1]. Studiați resursa [1].  Ce avantaje, respectiv dezavantaje a descoperit autoarea în urma utilizării imaginilor în procesul educațional? Faceți un experiment la disciplina preferată.

Conform practicilor internaționale, se recomandă parcurgerea următorilor pași pentru organizarea și funcționarea cercurilor calității (CC) [1]: