Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

Fenomenul bullying în Romania și în Europa

Comportamentele de bullying reprezintă pentru sănătatea copiilor, unul dintre cei mai puternici factori de risc care prin complexitatea lui, devine greu de gestionat și necesită atenția și acțiunea tuturor adulților din contextele de viață ale copiilor (părinți, cadre didactice, personal educațional) cu atât mai mult, cu cât bullying-ul nu se manifestă la vedere.

Institutiile care înteleg si aplica principiile marketingului îsi ating adesea mai eficient obiectivele. Ele trebuie sa atraga resurse, sa-si motiveze angajatii si sa atraga consumatorii de educatie. Marketingul este stiinta aplicata cea mai preocupata de eficienta si eficacitatea schimburilor si este aplicabila la fel de bine si pentru institutii educationale, nu numai pentru firme.

Aplicarea marketingului în sistemul educaţional înseamnă conceperea unor programe de instruire adecvate nevoilor specifice indivizilor dintr-o comunitate şi implementarea unor sisteme de comunicare capabile să permită un schimb avantajos, de informaţii şi de valoare, pentru părţile implicate în proces.

Marketingul este o știință a vânzării și o artă de a convinge clienții să cumpere. După alții, marketingul este arta creării situațiilor în care cumpărătorul se autoconvinge să cumpere. Pentru aceasta trebuie folosite metode și tehnici științifice de investigare a pieței și adaptarea eficientă la nevoile consumatorilor. În ceea ce privește marketingul educațional și cultural este justificat prin aceea că și educația și cultura, în general, trebuie să devină domenii rentabile, punând în valoare ceea ce au de oferit, valorificând pentru aceasta orice oportunitate.

Definiţie:

Existenta umana ar fi greu de conceput in afara relatiilor sociale, variate, multiforme si care actioneaza in planuri diferite. Un caz aparte al relatiilor sociale il ocupa relatiile interpersonale, definite de profesorul Mielu Zlate ca :' legaturi psihologice, constiente si directe intre oameni.'

Conditiile de definire a relatiilor interpersonale sunt, dupa opinia aceluiasi autor:

caracterul psihologic atesta faptul ca la infaptuirea actului respectiv participa intregul sistem de personalitate al indivizilor implicati in vederea obtinerii reciprocitatii;

caracterul constient, presupune implicarea in actul respectiv a persoanei constienta de sine si de celalalt, de nevoile si de asteptarile reciproce;

caracterul direct atesta importanta sau necesitatea unui minim contact perceptiv intre parteneri, contactul 'fata in fata'.

La data la care scriu aceste rânduri, Ministerul Educației este în faza prefigurării unor scenarii pentru reluarea școlii în toamnă. Alternativele sunt – exclusiv on line, hibrdi sau față în față.

Deoarece mulți dintre dvs. nu sunt familiarizați cu ceea ce presupune acest tip de predare, materailul de față vine să clarifice niște chestiuni, să arate care sunt avantajele acestui tip de predare (în afara celor evidente, care țin de siguranță), dar și să vă prevină cu privire la limitele sale și la eventualele greșeli care se pot face.

Introducere

Este evident faptul că, în cadrul oricărei organizaţii, deci și în cadrul instituției școlare, care este un organism în dinamică, transformare, evoluţie şi nu o structură împietrită, populate de indivizi ale căror interese nu sunt întotdeauna în armonie, cu o frecvenţă mai mare sau mai mică, vor apărea conflicte – între membrii, între grupuri, între patronat şi sindica  ( acolo unde există ), etc.

Din acest punct de vedere, suntem de acord cu afirmaţia lui Richard Hall – conflictul este un proces organizaţional inerent, şi – până la un punct – benefic, un mijloc de a aduce schimbarea, de a aduce la lumină disfuncţiile spre a le putea rezolva.