Sesiune online pentru dezvoltarea personală și profesională a resurselor umane din școlile țintă pentru proiectul ProFORM

 

 

 

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

 

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

 

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/        Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

 

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

 

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

 

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

 

Categorie expert: Expert termen lung

 

 

 

Strategii, metode şi tehnici de învăţare independentă pentru

 

dezvoltare profesională

 

 

 

Discuţiile “face to face” la prezentarea portofoliilor în cadrul evaluării finale la programele de formare urmate în cadrul ProFORM au reliefat faptul că participanţii care au finalizat cu succes toate modulele programului de formare sunt preocupaţi continuu de propria dezvoltare personală şi profesională. Aceştia participă la seminarii metodice sau urmează programe de pregătire universitară. Cei mai mulţi sunt absolvenţi de studii universitare, dar continuă să fie interesaţi de strategii, metode şi tehnici de învăţare în contextul dinamicii societăţii  cunoaşterii.

 

 

 

 

Această sesiune online porneşte de la lucrarea [1], capitolul 3, se completează cu referinţe suplimentare pentru a vedea principiile şi avantajele fiecărei strategii, metode şi tehnici.

 

Sunt avute în vedere următoarele:

 

1.       Modalităţi de abordare a lecturii active, performante, cu redactare de text  [1, 2, 14]

2.       Tehnica RICAR [1, 3]

3.       Tehnica SPIR [1, 4]

4.       Tehnica PQRST [1, 5]

5.       Tehnica SQ3R [1, 6]

6.       Tehnica APASE [1, 7, 8]

7.       Metoda analizei de conţinut [1, 9]

8.       Metoda hărţilor conceptuale [1, 10]

9.       Metoda demonstraţiei [1, 11]

10.   Tehnici mnemotehnice [1, 3, 12, 13]

 

Cursanţii sunt invitaţi să aleagă o strategie-metodă-tehnică pe care să o experimenteze atât personal, dar şi cu elevii. Folosind modelul lucrării [6], să analizeze dacă aplicarea metodei a adus îmbunătăţiri.

 

Bibliografie

 

 

 

1.       Neacşu Ioan, Învăţarea academică independentă. Ghid metodologic. Editura Universităţii din Bucureşti, 2006.

 

2.       ALSDGC, Abordarea  integrată a citit-scrisului în formarea profesională, https://www.alsdgc.ro/js/ckfinder/userfiles/files/IO2_Framework_RO.pdf, 2018.

 

3.       Pavel Muresan, }nvatarea eficienta si rapida, Caleidoscop, 1990, pag 116-121.

 

4.       ***, https://cdn4.libris.ro/userdocspdf/529/Metode_si_tehnici_de_invatare_eficienta-3.pdf

 

5.       ***, https://www.nbss.ie/sites/default/files/publications/mm_pqrst_student_booklet.pdf

 

6.       ***, https://media.neliti.com/media/publications/221965-the-effect-of-sq3r-method-on-the-student.pdf

 

7.       ***, http://bslr.ubm.ro/files/2014/Neacsu%20-%20Valori.pdf

 

8.       Jucan Dana, Specific strategies for a more efficient individual study, Procedia, Social and Behavioral Sciences 142 (2014) 427 – 433.

 

9.       Rutland, Adele Ducharme, "A Content Analysis of Reading Comprehension Instruction in Selected Social Studies Teachers' Manuals of First, Third, and Fifth Grade" (1984), https://digitalcommons.lsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=5027&context=gradschool_disstheses

 

10.   Ahlberg M.K., http://www.jett.labosfor.com/index.php/jett/article/download/45/44, 2013.

 

11.   Demonstration, https://www.rcowen.com/PDFs/ATBR%20Ch%202%20for%20website.pdf

 

12.   ***, http://moodle.frab.ca/pluginfile.php/473023/mod_folder/content/0/Strat%C3%A9gies%20Mn%C3%A9motechniques.pdf?forcedownload=1.

 

13.   ***, https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-01387738/document

 

14.   Reading Strategies, http://www.edu.gov.on.ca/eng/studentsuccess/thinkliteracy/files/Reading.pdf