Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
“Rasismul este o consecință în plus a ignoranței.” - Marcio Barrios
Desfasurarea eperimentului
Experimentul lui Jane Elliott, realizat pentru prima oara in 1968, a aratat un lucru pe cat de simplu, pe atat de cutremurator: folosindu-se foarte putine cuvinte, aspecte nesemnificative ale fiintei umane pot fi percepute ca fiind cardinale in aprecierea semenilor.
In seara zilei de 4 aprilie 1968, activistul pentru drepturile populatiei de culoare si laureat al Premiului Nobel pentru pace in 1964, pastorul baptist Martin Luther King Jr., a cazut victima unui asasinat in Memphis, Tennessee. A fost un eveniment ce a incordat teribil o atmosfera oricum foarte tensionata dintr-o America a anului 1968 macinata de razboiul din Vietnam si de numeroase conflicte rasiale.
Rezumat
În bunele practi elaborate anterioar am prezentat o metodă care poate fi aplicată 5-10 minute pe zi la începutul orelor pentru copiii din ciclul primar și gimnazial, sau în cadrul activităților alternative, în orele de dirigenție, etc.
Pentru copiii de la grădiniță și clasa pregătitoare poate fi integrată efectiv în activitățile curente, putând fi asociată activităților de creativitate.
Tehnicile din Brain Gym acționează în mod simplu și plăcut asupra capacității de învățare.
Orice cadru didactic poate să le utilizeze, chiar și atunci când observă o scădere a capacității de atenție pentru o parte din copii aflati în clasă, în timpul orelor. Poate constitui o temă pentru activitățile extrașcolare.
Citește mai mult: Practicarea Exercițiilor energetice ale creierului în școlile inclusive
Argument
După 1990 a fost lansat un nou concept, al educaţiei incluzive, care aduce în atenţie necesitatea reexaminării şi extinderii rolului învăţământului obişnuit, pentru a se putea adapta cerinţelor copiilor şi nu invers, ca până atunci, pentru ca toţi copiii să înveţe împreună.
Citește mai mult: STRATEGII DIDACTICE - METODE DIDACTICE - MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT
- direcţii şi linii de acţiune la nivelul şcolii pentru reducerea abandonului şcolar -
- 1 -
Rezumat
Este abordat abandonul şcolar, din perspectiva direcţiilor şi liniilor de acţiune la nivelul şcolii pentru reducerea abandonului şcolar, conform practicilor identificate în diverse materiale din literatura de specialitate.
Prezentul material continuă prezentarea bunelor practici în ceea ce priveşte abordarea abandonului şcolar, demers iniţiat prin materialul „Abandonul şcolar - cauze şi posibile măsuri de prevenire şi/sau combatere -”[1].
MIȘCAREA INTEGRATĂ ÎN SFERA EDUCAȚIEI DIN ȘCOLILE INCLUSIVE- TRAVERSAREA LINIEI MEDIANE A CORPULUI
Aspecte generale
În elaborarea acestui document am pornit de la un articol referitor la metode pedagogice alternative oferite pentru copii de diferite vârste în Franța, propus de kinesiologul Fernande Piguet. La bază rămâne manualul de kinesiologie al soților Paul și Gail Dannison.
Ce este gimnastica creierului?
Gymnastica creierului reprezintă un ansamblu de mișcări și activități simple, agrabile și amuzante din punct de vedere al execuției, și care energizează, stimulează capacitatea de regenerare a corpului și crează o stare de bine. În același timp relaxează. Aceste tehnici specifice favorizează învățarea, capacitatea de organizare și de concentrare, prin eliberarea potențialulu ascuns în ființa noastră.