Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
Titlul lectiei: Fără bullying în școala noastră! Bullyingul poate duce la abandon școlar și excluzine!
Durata |
50 minute |
Descriere sintetică: |
În cadrul acestei ore de dirigenție dirigintele va prezenta elevilor definițiile de bază ale bullyingului , tipurile de bullying, (Anexa 0) oferindu-le totodată instrumentele cu ajutorul cărora să se realizeze înțelegerea și analiza comportamentului agresorului dar și comportamentul victimei, martorilor. Metode aplicate în lecție : învățarea aplicată și prin cooperare . Fiind prevăzute câteva tipuri de activități,elevii vor lucra în diferite formate : în grupuri de 4-5 , în perechi sau cu toată clasa. Metodele de predare sunt: Expunerea, dezbaterea informală de către elevi, sarcini de lectură, jocuri de rol, brainstorming, realizarea unei scenete. Materialele specifice sunt in anexe . |
- cauze şi posibile măsuri de prevenire şi/sau combatere -
Rezumat
Este abordat abandonul şcolar, din perspectiva cauzelor sale şi sunt prezentate o serie de propuneri/sugestii, ca măsuri de prevenire şi combatere. În ceea ce priveşte măsurile amintite anterior, aceste elemente au fost identificate într-una dintre şcolile din GT instiuţional al proiectului – respectiv, Şcola Gimnazială nr. 1 Găiseni, jud. Giurgiu, ca urmare a desfăşurării unui seminar de schimb de bune practici, organizat la acestă şcoală în luna curentă, aspect care a impus modificarea abordării iniţiale din prezentul material.
Aspecte generale
Pentru o dezvoltare cât mai sănătoasă a creierului copiii au nevoie să fie stimulați de timpuriu. Cercetările în domeniu au confirmat faptul că acei copii care primesc o stimulare adecvată pot atinge un coeficient de inteligență mai ridicat, față de cei care sunt substimulați sau suprastimulați (Horwood, 2012).
Vestea cea bună este aceea că, prin programe de formare care urmăresc să dezvolte capacități și abilităţi cognitive specifice procesării informaţiilor de specialitate, în vederea adaptării lor la copiii cu dificultăți de învățare, se poate realiza o recuperare evidentă pe această direcție.
Cercetători în domeniu, precum soții Paul și Gail Dennison din SUA, au dezvoltat un sistem de tehnici compus din exerciții agrabile care permit stimularea creierului, indiferent de varstă. Au denumit acest sistem Kinesiologie Educativă și este aplicat de milioane de persoane din intreaga lume.
Conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011 cu completarile și modificările ulterioare la art . 95, alin. (5) se precizează că “În structura inspectoratelor şcolare sunt cuprinşi şi inspectori şcolari pentru problemele copiilor şi tinerilor proveniţi din medii socioeconomice dezavantajate” iar la art. 333. — “Statul garantează și susține, inclusiv financiar,
Citește mai mult: PROGRAME PRIVIND ACCESUL LA EDUCAȚIE PENTRU GRUPURI DEZAVANTAJATE
Argument
Conform datelor din studiul elaborat de Institutul de Științe ale Educației și UNICEF în România (2017), 391.000 de copii sunt în afara sistemului de educație. 8 elevi din 10 în vârstă de 15 şi 16 ani finalizează învățământul obligatoriu, în timp ce doar 7 elevi din 10 finalizează liceul sau învăţământului profesional. Unul din patru tineri de vârstă corespunzătoare nu mai continuă studiile după clasa a VIII-a sau după ce au reuşit să finalizeze învăţământul obligatoriu de 10 ani. (www.edu.ro).
Citește mai mult: FIŞA COPILULUI ÎN SITUAŢIE DE RISC DE ABANDON ŞCOLAR