Introducere
De ce Time Management? Pentru că e la modă sau pentru că totul a devenit o urgență? Oare numărul mare de activități pe care suntem obligați să le desfășurăm la clasă sau în viața de zi cu zi a crescut atât de mult în această epocă a vitezei, sau ne dorim noi din ce în ce mai mult pentru că și oferta a crescut?
Dacă întrebi orice persoană, nu numai cadrele didactice, cum stă cu agenda, veți constata că toți sunt pe fugă.
În cadrul Modulului 6 - Managementul carierei prin dezvoltare personală și profesională este abordată această temă pe larg.
Poate ați constat că, deși lucrați mai mult, obiectivele cresc și ele. La școală sunt din ce în ce mai multe tipuri de activități, acasă familia vă solicită, timpul pe care să-l alocați doar propriei persoane aproape că nu mai există.
În dialogul avut în cadrul formării multe cadre didactice au recunoscut că se simt depășite, că, deși lucrează mai mult, mai inteligent, utilizănd tehnologiile de ultimă oră și mai repede, nu rezolvă problema.
Urgența
Propunere – chiar acum, urgent!
Vă propunem să vă opriți câteva momente din activităție dumneavoastră , să vă așezați comod și să vă mutați atenția la zona de contact cu suportul pe care stați și la respirația dumneavostră. A apărut un gând urgent? Acum, chiar acum trebuie să mă ridic să răspund la telefon, sau să dau un telefon, să notez o activitate de care mi-am adus aminte în agendă, etc.
Ce se întâmplă dacă nu dau curs gândului? Cum reacționez doar la gândul unei urgențe?
Doar observați. Doar devenind conștienți de trăirile noastre putem să ne păstrăm starea de sănătate, acordându-ne timpul necesar odihnei și relaxării.
Trei generații de Time Management
Introducere
Ne propunem să începem periplul nostru prin metodele creative de time management cu prezentarea celor trei generații cel mai bine cunoscute.
Dacă acum 30-40 de ani existau puține preocupări în acest domeniu, în prezent literatura de specialitate și internetul ne furnizează mii de cărți și articole pe această temă. Dar oare nu putem orienta ușor prin acest hățiș de informații și metode? Apare din nou marea problemă – TIMPUL!
Îndrăznesc să spun că de fapt nu timpul este marea problemă, ci lipsa preocupărilor noastre de a ne stabili prioritățile.
1. Prima generație
Conform S. Covey, cel care a sintetizat aceste trei generații, prima se bazează pe ”repere” – ești încurat să te lași în voia curentului, dar în același timp să stabilești anumite repere scrise pe bilețele, de genul:
- activități profesionale :orarul de mâine de la școală, activități suplimentare, ședințe diverse, etc.
- activități familiale diverse – în funcție de caz- de dus copii la anumite activități (dans, innot,etc), de spălat mașina, de făcut curățenie, de făcut cumpărăturile, etc.
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182
Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”
Beneficiar / Partener 1/ Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură
Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore
Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională
Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM
Categorie expert: Expert termen lung
Citește mai mult: Mecanisme generative pro STEM – Geometrie solidă constructivă