Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

Tema: Bune practici pentru dezvoltare personală și profesională folosind resurse educaționale deschise

 

Introducere

Așa cum nu putem trăi fără aer, tot așa nu putem trăi fără comunicare. A comunica înseamnă a pune ceva în comun – gânduri, idei, păreri- și multe, multe, multe cuvinte!

Nu am specificat dacă este vorba de o școală inclusivă sau nu, pentru că, în felul lor, toate școlile sunt inclusive, chiar dacă sunt declarate sau nu, chiar dacă sunt copii recunoscuți cu deficiență, sau nu.

De altfel, prin educație inclusivă ne pregătim să trăim frumos într-o societate mai mult sau mai puțin inclusivă

Pentru un dascăl, dezvoltarea personală nu poate fi separată de cea cea profesională, cum altfel poți pune în practică, o practică specială, singura care poate face reale schimbări în lume, ceea ce te-a transformat pe tine, decât modelând ființe în devenire.

Și doar o transformare asumată, nu doar declarată, poate trece de pe hârtie în clasă.

Rezumat.

Au fost prezentate în sesiunea anterioară argumente în favoarea practicării unei gimnastici a creierului, fiind utilă în egală măsură pentru cadrele didactice, cât și pentru copiii de la gradiniță, clasa pregătitoare , clasele primare sau gimnaziu. De altfel, astfel de tehnici sunt utile pe toată durata vieții. Ele se inscriu în aceeași măsură la dezvoltarea personală, cât și la cea profesională, putând fi aplicate acasă, în scopul optimizării comunicării creier -corp, fie în clasă, avantajele fiind multiple.

Desenul în oglindă

Tehnica pe care o vom prezenta astăzi este o activitate care constă în desenarea cu ambele mâini, care se realizează raportându-ne la linia mediană pentru a stabili sensul, direcția și orientarea în spațiu, în relație cu corpul. Învățarea  este în legătură  cu discriminarea dreapta/stânga, persoana care execută mișcarea se pune pe sine însuși în centru și realizează mișcarea in toate direcțiile în spațiu  și trebuie să memoreze forma pe care o desenează.

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

Tema: Bune practici pentru dezvoltare personală și profesională în contextul noilor tehnologii informatice

Tehnici de stimulare a capacitatii de învatare prin mișcare 

Aspecte generale

Pornim de la trei premise simple:

1.      1. Invățarea este o activitate naturală și agreabilă care se petrece pe tot parcursul vieții;

2.     2. Blocajele în cazul învățării se datorează incapacității de a ne mișca , traversând stările de stres și incertitudine care însoțesc o nouă sarcină.

3.     3.Noi suferim cu toții de blocaje în învățare în măsura în care nu am învățat să ne mișcăm.