Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

            Ce se poate face pentru dezvoltarea inteligenței logico-matematice?

1. Introducere

Pentru îmbunătățirea inteligenței logico-matematică, nu este necesar să fii bun la matematică. Se poate beneficia de creșterea performanțelor pe această direcție pe mai multe căi. De exemplu selectarea punctelor cheie într-o secvență logică și sistematică numerotată poate ajuta la o gândire mai atentă la ceea ce este de învățat. Investigarea și analiza pot permite parcurgerea uniformă și aprofundată a ceea ce este de învățat [1].

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

Dezvoltarea profesională în domeniul Inteligenței Spațiale

            Dezvoltarea profesională a resurselor umane din școlile țință pentru proiectul ProFORM în domeniul Inteligenței spațiale este o cerință majoră în contextul abordării STEAM, modelării spațiale și sistemelor 3D printing [1].  Această sesiune online pornește de la referința [1] și invită la reflecție, explorarea unor proiecte de dezvoltare a Inteligenței spațiale existente și identificarea de noi proiecte. Este preferabil ca proiectele să fie orientate STEAM.

     

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

Utilizarea jocurilor XColony pentru dezvoltarea abilităților specifice STEAM

            1. Despre STEAM

            STEAM este o abordare educațională care încorporează artele în modelul STEM mai familiar, care include știința, tehnologia, ingineria și matematica. Programele STEAM pot include oricare dintre artele vizuale sau ale spectaculului, cum ar fi dansul, designul, pictura, fotografia și scrisul [1].

            Accentul a fost pus pe domeniile STEM și educația pentru acestea, la sfârșitul secolului al XX-lea, când a început lipsa lucrătorilor în domeniile tehnice. De atunci, agenții guvernamentale din multe țări din întreaga lume au investit foarte mult în educația STEM și promovarea acesteia. Accentul pus pe încurajarea competențelor STEM a condus în mod inevitabil la scăderea accentului pus pe alte discipline din domeniul artelor și științelor umaniste, astfel încât finanțarea pentru ele a scăzut, iar elevii au mai puține opțiuni legate de artă.

Partea II

Vom continua dialogul despre Generația Net, cum a fost ea denumită de cercetătorul american Don Tapscott. Cu toții suntem deja , simbolic, scăldați în informații care provin din conexiunile oferite de noile tehnologii, toate cuplate la internet. Facem cumpărături online, folosim rețelele de socializare, calătorim coordonați de GPS -ul instalat pe telefoane. Și, până la un punct ni se pare firesc, chiar dacă facem parte din generația de peste 40 de ani.

1.Opriti-vă câteva minute, luați o foaie de hârtie și descrieți o călătorie prin Europa acum 20 de ani – presupuneți că o faceți cu propria mașină:

- cum ați ales destinația;

- cum ați stabilit cazarea;

- cât timp v-a trebuit pentru a găsi o hartă și a nota traseul;

- cum ați aflat cum este vreamea;

- cît timp a durat pregătirea

Și acum, așezați-vă în fața calculatorului și răspunsurile sunt la câteva click- uri distanță.

 Partea I

Ne promunem pe parcursul acestei prezentări un dialog despre modul în care este percepută în mediul școlar utilizarea TIC. Putem vorbi și în România actuală de o Generație Net?

Nu vom oferi un răspuns la această întrebare. Este o temă de analizat și observat de fiecare cadru didactic în parte. Programul de formare profesională derulat în cadrul  Proiectului ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă – s-a desfășurat în cea mai mare parte prin internet , primul dintre cele șase module fiind :Tehnologii de prelucarare a Informaţiilor, de Comunicație (TIC) și e- Learning în educație