Învățarea vizuală decurge din activitatea de instruire care implică folosirea imaginilor, indiferent de modul în care sunt prezentate. La acest stil de învățare, receptarea, prelucrarea, stocarea și reactualizarea informației se realizează mai eficient folosind mijloace și tehnici de comunicare vizuală [1]. Studiați resursa [1].  Ce avantaje, respectiv dezavantaje a descoperit autoarea în urma utilizării imaginilor în procesul educațional? Faceți un experiment la disciplina preferată.

 

În lucrarea [2], acum 14 ani se realize un studio despre învățarea vizuală în România. Mai sunt de actualitate concluziile studiului? Care este impactul proiectului ProForm din punct de vedere al utilizării metodelor alternative, printer care și predarea-învățarea-vizuală cu ajutorul imaginilor, filmului și sunetului.

            Lucrarea [3] este dedicată stilurilor de învățare (Stilurile perceptive –vizual, auditiv și kinestezic (VAK)- Manual pentru educatoare/profesori pentru învățământul preșcolar). Studiați materialul și realizați pentru portofoliul dumneavoastră un referat care să valorifice experiența colectivului participant la proiect în privința utilizării metodologiei VAK.

            În contextul [3], corelat cu [4] și pe baza [5, 6, 7], realizați un experiment de predare folosind resurse vizuale de tip X-colony. Ce feedback ați primit de la elevi?

A2 Dec Pr 2019

            Identificați, folosind Google Search, resurse online utile în aplicarea metodei VAK.

Bibliografie

1.       Gina-Nuţa Isofache, https://revistaprofesorului.ro/studiu-privind-invatarea-vizuala/, Liceul Tehnologic Virgil Madgearu, Constanţa (Constanţa), România, 2009

2.       Simona Gitu, Fiatest, Învățarea vizuală în România, Proiect Gruntvig-Socrate, 2006, https://www.die-bonn.de/visual/romana/materialien/National%20report_Romaina_ro.pdf

3.       Inclusive Preschool for Kid -Visual, Auditory and Kinesthetic (VAK) Learner, Proiect ERASMUS+, http://www.dc4f.lv/faili/O1%20Methodology%20Manual%20for%20Pedagogues_ROM.pdf.

4.       ***, Stilul de învățare vizual-spațial, https://creeracord.com/2016/07/21/stilurile-de-invatare-vizual-spatial/, 2016.

5.       https://proform.snsh.ro/sesiuni-online/utilizarea-jocurilor-xcolony-pentru-dezvoltarea-abilitatilor-specifice-steam.

6.       http://www.x-colony.com/PoCo/

7.       http://www.x-colony.com/xcolony/