Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

 Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

 2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/        Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

 Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

 Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

 Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

 Categorie expert: Expert termen lung

1.     Cât de repede pot realiza o Hartă Mentală?

În cadrul sesiunii anterioare online tema principală o reprezenta o modalitate concretă de a ne deschide mintea către noi modalități de gândire. Am constat că mari inventatori și cercetători au fost în celași timp artiști, și-au lăsat imaginația liberă.

Dacă nu ați notat gândurile care se nasc privind acele imagini deosebite, vă invit să o faceți. Treceți peste orice formă de reticență, peste lipsa de timp, peste neîncredere în lucruri aparent banale.

Vom continua încercând să răspundem la întrebarea încă nerostită: Pot face repede o Hartă Mentală care să rezolve toate problemele nerezolvate?

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

Codul proiectului: POCU/73/6/6/108182

Titlul proiectului: „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă”

2 alb2 alb1 negru     Beneficiar  /        Partener 1/          Partener 2: Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură

Numele și prenumele expertului: Albeanu Grigore

Poziția în cadrul proiectului: Expert programe formare profesională

Nr. și tipul contractului 229/01.05.2018/ CIM

Categorie expert: Expert termen lung

            Identificarea unor teme practice pentru stimularea gândirii elevilor

1. Introducere

Pentru stimularea gândirii elevilor recomandăm, cel puțin, investigarea unor teme care să acopere următoarele abordări:

-          gândirea combinatorie elementară

-          gândirea binară

-          gândirea selectivă

-          gândirea prin metafore

-          gândirea prin modele

-          gândirea triadică

-          gândirea topologică

-          gândirea energetic-entropică

-          gândirea ipotetică și combinatorie

-          gândirea infinității

-          gândirea computațională etc.

2. Proiecte pentru stimularea gândirii

De la Leonardo da Vinci până la Hărțile Mentale

1.     1. Introducere

În cadrul acestei sesiuni online vom continua activitatea demarată în sesiunea online din  lunile aprile și mai, doarece acest subiect este deosebit de util pentru stimularea gândirii în școli, și nu numai, în viața de zi cu zi. Gândirea este un proces activ și dinamic. Reprezintă obiectivul principal pentru orice nivel al procesului de învățare, și nu trebuie să uităm că acest proces continuă toată viața. Știm deja, pe baza cercetărilor moderne, faptul că pe tot parcursul vieții se stabilesc noi conexiuni între neuroni.

Am propus în sesiunile anterioare diverse metode pentru a ne deschide spre propria noastră minte, și de aici, dacă putem spune așa, spre mintea universală. Sunt conexiuni nevăzute între toate ființele de pe această planetă.

De asemenea fiecare dintre noi are afinități cu una sau alta dintre metodele propuse.

Am ales prezentarea notițelor a trei mari oameni de știință și inventatori ai lumii în care trăim.