1. Conceptul de coaching,beneficii;
  2. Coaching-ul şcolar: domenii de intervenţie, instrumente, modalităţi de lucru;
  3. Concluzii.

În esenta, procesul de coaching profesionist faciliteaza schimbarea, evolutia, dezvoltarea, pasul clientului pe o treapta superioara, astfel incat acesta sa ajunga sa traiasca viata pe care si-o doreste. Conform definitiei Asociatiei Romane pentru Coaching, este "acompanierea dialogului clientului (con)centrat pe obtinerea unui rezultat."
Coachingul reprezinta o profesie noua, aparuta in ultimele decenii, o profesie in plina dezvoltare la ora actuala in intreaga lume.

Cum să răspundem[1]

În cele două bune practici propuse pentru luna aprilie am abordat modalități de a ne exprima acordul sau dezacordul atunci când purtăm o conversație sau dezbatem o temă pentru a găsi soluții la o problemă. În această sesiune online ne propunem să descoperim practic cum putem răspunde pentru a menține vie conversația. Este o aplicație practică – vă rog să recitiți modalitățile de exprimare a acordului și a dezacordului și să identificați în jurul dumneavoastră noi formule care să nu blocheze conversația.

Echilibrul dintre cariera si viata personala  difera déjà de la o persoana la alta si inainte de aparitia pandemiei de COVID19. Odata cu instalarea Starii de urgenta, a starii de alerta, dar mai ales a lipsei cunostintelor despre COVID19, au aparut dificultati in organizarea vietii in familie, dar si la serviciu.

            In prezenta sesiune online se supun atentiei materialele din referintele [1]-[5]. Participantii la sesiunea online sunt invitati sa identifice si alte materiale, dar sa evidentieze  si experiente personale.

            Temele supuse dezbaterii sunt:

-          Armonizarea dezvoltarii vietii personale cu viata profesionala in contextul telemuncii [5].

-          Schimbarea carierei ca urmare a reconfigurarii profesionale pe piata muncii [4].

-          Dezvoltarea profesionala continua prin participarea cu cursuri online.

-          Grija pentru sanatate mintala si gestiunea inteligentei emotionale [1, 2].

1. Învățarea  din perspectivă pedagogică și psihologică

2. Învățarea prin cooperare- strategie de învăţare în grup

3. Rolul profesorului în învățarea prin cooperare

4. Elementele  învățării prin cooperare

5. Avantajele  şi dezavantajele învățării prin cooperare

6. Strategii/metode  de învăţare prin cooperare

7. Pedagogia grupului

Cercetările în domeniu au arătat că succesul copiilor depinde în mare măsură de armonizarea demersurilor școlii cu cele ale familiei și de buna colaborare dintre profesori și părinți în vederea stabilirii unei continuități educative.

Tendințele actuale legislative care pun accentul pe descentralizare și mărirea gradului de libertate decizională a școlii readuc în centrul atenției și în actualitate discuția despre implicare părinților în viața școlii.