Echipa de management este, din mai toate punctele de vedere, cel mai important grup din orice unitate de învăţământ. Ea are cea mai mare putere de a influenţa mersul lucrurilor. Deciziile lor au reverberatii nu numai pentru orice alt membru din şcoală, ci şi pentru viitorul întregii unităţi de învăţământ. Foarte mulţi dintre noi îşi doresc cu putere să ajungă la acest nivel. Mulţi dintre noi suntem deja acolo şi am  realizat că, de cele mai multe ori, echipa de management are prea puţine resurse si abilităţi pentru a-şi atinge obiectivele.

Membrii echipei de conducere sunt aleşi, de obicei, din cauza responsabilitatilor lor funcţionale. În plus, mai există un criteriu care, indiferent cât de emoţional sună, atârnă greu in balanţa extinderii echipei de management: „pe X nu trebuie să îl lăsăm pe dinafara, e …important!„. Implicit, majoritatea echipelor nu se simt suficient de sigure cât să îşi asume până la capăt design-ul şi viitorul şcolii. De cele mai multe ori, Consiliile de Administraţie ale şcolilor sunt formate din profesori, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii fiecare cu responsabilităţi separate şi cu disponibilitate redusă de a lucra împreună.

  1. Respectarea principiilor etice şi a standardelor profesionale
  2. Stabilirea acordului de coaching
  3. Construirea unui climat de încredere şi respect
  4. Prezenţa in coaching
  5. Ascultarea atentă
  6. Punerea de întrebări pertinente
  7. Comunicarea directă
  8. Stimularea conştientizării
  9. Proiectarea acţiunilor
  10. Planificarea şi stabilirea obiectivelor
  11. Urmărirea progreselor şi responsabilizarea

(Sursa: ICF, http www.leadercoach.ro://)

Coaching-ul duce la un alt nivel dezvoltarea personală, cu efecte in toate domeniile vietii. Activitatea de coaching aduce in prim plan relaţia celui instruit cu obiectivele sale şi împlinirea lor.

“Coaching-ul se referă la schimbare, la a aduce lucruri noi in vieţile oamenilor. Coach-ul este un magician al schimbării, care examineaza cărtile de joc de care dispuneţi, pentru a va ajuta sa jucaţi mai bine acea mână” – Joseph O’Connor & Andreas Lages, Coaching cu NLP, Ed. Curtea Veche, 2007. 

  1. Aspecte generale privind coaching-ul cognitiv- comportamental pentru dezvoltarea personală şi profesională
  2. Coaching-ul şi beneficiile lui în şcoală.
  3. Schimbarea organizaţională.
  4.  Managerii şi Coaching-ul.
  5.  Capacitatea de autoperfecţionare într-o şcoală care învaţă.
  6.  Rezistenţa faţă de schimbarea în şcoală/organizaţie.

 

Adolescenţa – moment aparte în construirea personalităţii

            Pe drumul sinuos al devenirii personalităţii, adolescenţa marchează un moment aparte. A spune doar că este vorba de un stadiu al tranziţiei şi transformărilor nu este suficient pentru a-i surprinde specificitatea, căci personalitatea umană reprezintă o entitate dinamică, aflată într-o perpetuă schimbare. De aceea, va trebui să examinăm mai îndeaproape caracterul, ritmul şi impactul acestor transformări asupra personalităţii individului – doar în acest fel putând spera să avem acces la semnificaţiile profunde ale acestui stadiu.