PROMOVARE
Afiş întâlnire Şcoala Gimnazială, Nr.1, Isvoarele, Judeţul Giurgiu
Sesiune de schimb de bune practici
{gallery}Afise/afisA3.2GIURGIU_11SEPTEMBRIE2019{/gallery}
Afiş întâlnire Şcoala Gimnazială, Nr.1, Isvoarele, Judeţul Giurgiu
Sesiune de mentorat și coaching cognitiv-comportamental
{gallery}Afise/afisA3.1GIURGIU_11SEPTEMBRIE2019{/gallery}
Afiş întâlnire Şcoala Gimnazială, Nr.1, Isvoarele, Judeţul Giurgiu
Sesiune de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare
{gallery}Afise/afisA2.1GIURGIU_11SEPTEMBRIE2019{/gallery}
”EGALITATE DE ȘANSE ȘI DISCRIMINARE”
Egalitatea şanselor de instruire este teoretic garantată în aproape toate ţările lumii, dar realizarea practică a acestui principiu generos continuă să rămână una din cauzele de importanţă majoră ale reformelor. Această temă a prilejuit dezvoltarea unor noi subiecte de interes ce vizează procesul educațional în instituțiile de profil defavorizate din județul Giurgiu.
Conceptul de „egalitate“ înseamnă astăzi ceva mai mult decât drepturile egale pe care democraţii secolului trecut le revendica. Ea înseamnă o egalitate reală a şanselor individuale de promovare socială, iar educaţia este instrumentul cel mai important în dezvoltarea la maximum a acestor şanse, este de părere Ioan Adrian Trifan, expertul pe activitățile de bune practici ale proiectului PROFORM.
”EDUCAȚIA FORMALĂ, NONFORMALĂ ȘI INFORMALĂ”
Fenomenul educațional și modul de implementare a unor procese specifice acestuia au reprezentat punctele de interes ale întâlnirii organizate în luna august dintre experții Proiectului PROFORM de profesionalizare și formare continuă a cadrelor didactice cu profesorii Școlilor Gimnaziale din Județul Botoșani.
Prof. Rodica Mighiu – partener în cadrul Proiectului PROFORM a prezentat liniile directoare acestei idei și metodele prin care școlile pot aplica pentru dezvoltarea educației și formării personale și profesionale, dar și pentru stimularea experiențelor de învățare ale copiilor, în orice etapă a vieții lor. În plus, au fost reliefate competenţele care au relevanţă crescută în dezvoltarea personală a individului, contribuind deopotrivă la participarea activă în societate şi pe piața muncii, acestea sunt complementare celor achiziţionate prin educaţia formală. Metodele utilizate sunt foarte diferite de pedagogia utilizată în educaţia formală. În cazul educaţiei nonformale accentul este pus pe învăţarea prin acţiune, învăţarea de la egali şi activitatea de voluntariat. Expertul a prezentat și cadrul normativ care reglementează învățarea și recunoașterea rezultatelor învățării în contexte non-formale și informale, activitățile educative, școlare și extrașcolare, Programul Erasmus +, Programul „Școala Altfel” - proiecte și parteneriate de success pe care le are în derulare Inspectoratul Școlar Județean Botoșani.