Descarcă format .pdf

  19 decembrie 2018 - GIURGIU

 

 ”INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ ȘI PREJUDECĂȚILE ÎN EDUCAȚIE”

 Diferențele în procesul instruirii, stereotipurile și prejudecățile ce apar în timpul procesului educațional au fost temele de interes abordate de experții proiectului PROFORM, alături de profesorii Școlii Gimnaziale ”Elina Basarab” din comuna Herăști, județul Giurgiu. Conform opiniilor prezentate de ambele părți diferenţierea instruirii reprezinta o strategie de organizare a corelaţiei şi a comunicări profesor-elev care urmareşte individualizarea deplină a activităţii instructiv-educative. Una din principalele soluții ce a fost supusă atenției celor prezenți este adaptarea demersului didactic la particularităţile psiho-fizice ale fiecărui elev şi la cele ale colectivităţii, pentru a asigura o dezvoltare optimă şi o orientare eficientă a aptitudinilor  proprii, în vederea integrării socio-profesionale în cadrul comunităţii.

 

Sincron

 Astfel, instruirea diferenţiată s-a implementat ca un sistem de învăţământ adaptabil la cerinţele şi nevoile elevilor, ceea ce conduce la formarea capacităţilor de autoinstruire/autoeducare şi la dezvoltarea nevoii de învăţare continuă.

 

Sincron

 În ceea ce privește stereotipiile și prejudecățile ce apar în procesul educational, fiecărui profesor îi revine misiunea dificilă de a identifica și a valorifica potențialul mai multor tipuri de indivizi şi stiluri de învăţare. Astfel, trebuie create situațiile favorabile fiecăruielev, pentru descoperirea intereselor, aptitudinilor şi posibilităţilor de dezvoltare personală şi profesională. Teoria inteligenţelor multiple oferă un număr mare de instrumente didactice a căror utilizare asigură centrarea demersului didactic pe elev și eliminarea prejudecăților ce apar în astfel de situații.

Fiecare activitate a proiectului urmareste profesionalizarea cadrelor didactice prin formare continua, asigurarea calitatii educatiei prin fromarea profesionala continua si asigurarea unei educatii incluzive de calitate. Acest proiect de formare continua este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 care urmareste integrarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane în ansamblul programelor si politicilor publice ale României si are în vedere valorizarea capitalului uman, ca resursa pentru o dezvoltare sustenabila în viitor. Se are în vedere, în cadrul acestui proiect, elaborarea de studii de cercetare privind dezvolatarea profesionala a personalului din învatamântul preuniversitar. Acesta este implementat de Asociatia Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, Stiinta si cultura, în parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Botosani si Inspectoratul Scolar Judetean Giurgiu.