Descarcă format .pdf

14 februarie 2019 - GIURGIU

ROLUL ȘCOLII ÎN VIAȚA COMUNITĂȚII LOCALE

 

Programul de formare profesională continuă PROFORM implementat în școlile defavorizate cu  sprijinul Inspectoratelor Scolare Judetene Giurgiu si Botosani este în plină desfășurare. Întâlnirea de la Scoala Gimnazială nr. 1 din comuna Isvoarele din Județul Giurgiu are ca principal obiectiv dezvoltarea competențelor profesionale și transversale ale personalului didactic și managerilor școlari la nivelul județelor implicate.

 

Una dintre temele abordate de experții proiectului, alături de cadrele didactice a fost ”Rolul școlii în viața comunității locale”. Şcoala este cea care pune bazele educației, cea care contribuie la dezvoltarea personalității copilului, într-un spirit bazat pe idealuri pozitive. Copilul va deveni astfel capabil să-i ajute pe semenii lui, să întărească relațiile interumane şi să construiască o lume mai bună. Cea  mai importantă lecție pe care un copil o învață la scoală este cum să se descurce în viață. Rolul şcolii nu se rezumă la a-l învăța pe copil sa citească, să scrie, să înțeleagă şi să  memoreze unele evenimente din lumea inconjurătoare.

 

Prof. Lelia Adriana TROFIN – Partener în cadrul Proiectului PROFORM aprecia, în cadrul întâlnirii, că: ”Un cadru didactic ştie să-i învețe pe copii disciplina şi autocontrolul, însă ştie totodată că nimic nu poate fi făcut cu forța, împotriva voinței copilului. Dorința de dezvoltare și de auto-depășire trebuie să fie în primul rând a elevului, să vină din interior, din înțelegerea scopului pe care îl urmăreşte în activitate şi a sensului sacrificiului pe care îl face. În societatea de astăzi, este necesar să  ne dăm seama cât de multe lucruri pot realiza şcolile de calitate pentru formarea unor buni cetățeni. Banii cheltuiți cu înțelepciune pentru o mai bună ingrijire a copiilor se intorc însutit în folosul comunității.”

 

O altă temă prezentată în cadrul întâlnirii cu profesorii Școlii Gimnaziale nr. 1 din comuna Isvoarele a fost cea a inteligenței emoționale, un studio realizat de lect. Univ. dr. Simona MARICA – Expert activități mentorat și coaching – Proiect PROFORM care a menționat faptul că: ”Deși este determinată genetic și are o puternică bază în funcționarea neurobiologică a creierului, dezvoltarea inteligenței emoționale poate fi influențată de factorii de mediu din copilaria mică, odată cu dezvoltarea limbajului și a abilităților de socializare ale copilului. Predispoziția genetică este “cultivată” prin modul în care adulții din preajma copilului știu să stimuleze adecvat dezvoltarea competențelor emoționale, de comunicare și de socializare ale copilului.”

 

 

Fiecare activitate a proiectului urmărește profesionalizarea cadrelor didactice prin formare continuă, asigurarea calității educației prin fromarea profesională continua și asigurarea unei educații incluzive de calitate. Acest proiect de formare continua este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 care urmărește integrarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane în ansamblul programelor și politicilor publice ale României și are în vedere valorizarea capitalului uman, ca resursă pentru o dezvoltare sustenabilă în viitor. Se are în vedere, în cadrul acestui proiect, elaborarea de studii de cercetare privind dezvolatarea profesională a personalului din învățământul preuniversitar. Acesta este implementat de Asociatia Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, știinta și cultură, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani si Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu.