Descarcă format .pdf

  21 - 22 februarie 2019 - BOTOȘANI

 

 ”PRINCIPIILE ÎNVĂȚĂRII EFICIENTE ÎN ȘCOLILE INCLUZIVE”

  

A învăţa eficient înseamnă a dori să atingi un rezultat, pe care îl stabileşti conştient drept scop al învăţării şi te implici activ în atingerea lui. Reflecţia critică asupra alternativelor, acţiunea perseverentă, orientarea spre calitate şi utilizarea strategiilor metacognitive amplifică rezultatele pozitive ale acestui tip de învățare.

Identificarea elementelor concrete care pot produce dezechilibrarea triunghiului învăţării eficiente și găsirea de modalităţi de depăşire a acestora au fost provocările lansate de experții Proiectului PROFORM și cadrele didactice prezente la activitățile de informare, mentorat și coaching și bune practice care au avut lor la Școala Gimnazială nr. 1 din comuna Ștefănești din județul Botoșani.

În cadrul întâlnirilor pe activitățile aferente Proiectului PROFORM de profesionalizare continua a cadrelor didactice atât experții, cât și participanții la întâlnirile avute la Școala Gimnazială nr. 1 din comuna Ștefănești și la Inspectoratul Școlar județean Botoșani au luat în seamă o serie de recomandări, care vizează învățarea activă care este orientată către realizarea unui process educativ de calitate.

 

Corina PALADEexpert Consiliere și coaching a scos în evidență faptul că: ” Dezvoltarea personală este un continuum, nu se încheie odată cu dobândirea unei achiziţii sau obţinerea unui rezultat. Calitatea este o coordonată cheie a rezultatelor obţinute prin învăţarea eficientă. Eficienţa învăţării apare la intersecţia a trei coordonate, aflate permanent în echilibru: ideea, acţiunea şi rezultatul. Ideea înseamnă a da semnificaţie personală învăţării, a urmări un scop. Acţiunea înseamnă capacitatea de a investi în atingerea acelui scop. Rezultatul este garanţia atingerii scopului.”

 

La rândul său, Ioan Ștefan ANISIEexpert activități de Bune practici, în cadrul Proiectului PROFORM, a adăugat că: ”A învăţa eficient înseamnă a dori să atingi un rezultat, pe care îl stabileşti conştient drept scop al învăţării şi te implici activ în atingerea lui. Reflecţia critică asupra alternativelor, acţiunea perseverentă, orientarea spre calitate şi utilizarea strategiilor metacognitive amplifică rezultatele pozitive ale învăţării eficiente.”

 

În plus, în cadrul întâlnirii cu cadrele didactice, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, expertul pe probleme de bune practici, prof. Carmen EGNER a evidențiat problema abandonului școlar: ”Reducerea absenteismului, a abandonului şcolar şi creşterea siguranţei elevilor în unităţile de învăţământ sunt priorităţi pe agenda de lucru a Inspectoratului Școlar Botoșani.  În judeţul nostru, în mediul rural, sunt multe unităţi şcolare noi, reabilitate, renovate, cu săli de curs moderne, dotate cu logistica necesară desfăşurării unor activităţi didactice de calitate. Printr-o strânsă cooperare cu autorităţile locale, contribuim astfel la luarea unor măsuri active de acordare a unor servicii sociale în mediul şcolar, cum sunt: hrană, rechizite, transport şi altele asemenea. Fiecare cadru didactic în parte trebuie să acţioneze astfel încât să faciliteze respectarea dreptului copilului la educaţie, precum şi a celorlalte drepturi ale copilului.”

 

Fiecare activitate a proiectului urmărește profesionalizarea cadrelor didactice prin formare continuă, asigurarea calității educației prin fromarea profesională continua și asigurarea unei educații incluzive de calitate. Acest proiect de formare continua este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 care urmărește integrarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane în ansamblul programelor și politicilor publice ale României și are în vedere valorizarea capitalului uman, ca resursă pentru o dezvoltare sustenabilă în viitor. Se are în vedere, în cadrul acestui proiect, elaborarea de studii de cercetare privind dezvolatarea profesională a personalului din învățământul preuniversitar. Acesta este implementat de Asociatia Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, știinta și cultură, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani si Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu.