Probleme supuse dezbaterii:

- Modelul ADDIE [1]

- Taxonomia lui Bloom [2]

- Modelul SAMR [3]

- Modelul EdTech [4]

 

Sarcini.

1. Utilizați modelul ADDIE pentru realizarea unei lecții despre imprimare 3D.

2. Folosiți modelul Bloom în realizarea unui proiect educațional în domeniul istoriei.

3. Descrieți activități asociate nivelurilor SAMR în cazul unei lecții de geografie

4. Studiați modelul EdTech. Idemntificați limitele modelului.

 

Studiu de caz.

Lecție despre marii artiști / SAMR [5]

 

Substituire. Elevii folosesc aplicații (cum ar fi PowerPoint sau Keynote) pentru a crea prezentări pe Smartphone. Ei adună informații despre un artist celebru la alegerea lor.

 

Adăugare. Elevii utilizează aplicații pentru a crea prezentări pe Smartphone. Ei adună informații despre artiștii renumiți la alegerea lor, apoi creează o poveste inspirată de opera acelui artist. Colegii lor pot vota cu privire la calitatea prezentării.

 

Modificare. Elevii folosesc aplicații pentru a crea prezentări. Ei adună informații despre un artist celebru la alegerea lor, apoi "pictează" împreună folosind o tablă online colaborativă.

 

Redefinire. Elevii folosesc aplicații pentru a crea prezentări prin colectarea de informații despre un artist faimos la alegerea lor, apoi creează opere de artă utilizând o nouă tehnologie de vizualizare, adică o rezolvare bazată pe realitate augmentată [6].

 

sesiune dec2018 proform

(https://en.wikiversity.org/wiki/Instructional_design/SAMR_Model/What_is_the_SAMR_Model%3F)

 

Bibliografie

 

1. ADDIE - https://en.wikipedia.org/wiki/ADDIE_Model

2. Bloom - http://www.celt.iastate.edu/teaching/effective-teaching-practices/revised-blooms-taxonomy/

3. SAMR - https://en.wikiversity.org/wiki/Instructional_design/SAMR_Model/What_is_the_SAMR_Model%3F

4. EdTech - Puentedura, R. (2013), SAMR: An EdTech Quintet Perspective, http://www.hippasus.com/rrpweblog/archives/2013/07/29/SAMRAnETQPerspective.pdf

5. S. Chien, S. Choo, M. A. Schnabel, W. Nakapan, M. J. Kim, S. Roudavski (eds.), Living Systems and

Micro-Utopias: Towards Continuous Designing, Proceedings of the 21st International Conference of the

Association for Computer-Aided Architectural Design Research in Asia CAADRIA 2016, 809–818. 2016, The Association for Computer-Aided Architectural Design Research in Asia (CAADRIA), Hong Kong.

6. https://www.layar.com/