În condițiile date de STAREA DE URGENȚĂ decretată de Președintele Klaus JOHANNIS pe întreg teritoriul României în data de 16 martie 2020 și a hotărârilor stipulate prin ORDONANȚELE MILITARE emise în această perioadă, activitățile Proiectului ProForm – PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă șe desfășoară în modul ONLINE prin platforma BLACKBOARD pusă la dispoziție de Societatea Asociația – Societatea Națională pentru cultură, știință și educație ”SPIRU HARET”

 

Problema gestionării emoțiilor este una esențială, pentru că există pericolul ca, din cauza stărilor emoționale, copilul să nu se mai poată concentra chiar dacă este bine pregătit din punctul de vedere al materiei. Pe această idee a avut loc şi întâlnirea online pe platform BlackBoard a experţilor Proiectului Proform cu cadrele didactice din judeţul Giurgiu.

Lect. Univ. dr. Simona MARICA – expert pe activităţi de mentorat şi coaching a precizat că este oportun să fim alături de copil în orice situație și să  îi spunem că îl iubim și îl susținem, indiferent ce notă va lua la examen.

 

“Trebuie să fim conștienți: copilul poate să fie pregătit foarte bine și, din princina faptului că nu știe să-și gestioneze emoțiile, să nu atingă întregul lui potențial. Cumva trebuie să o luăm mai de dinainte, apropo de a nu pune presiune pe el, să-i spunem că suntem alături de el, că-l iubim și că el e important în viața noastră, indiferent de nota pe care o obține. Că el nu e nota, el este o persoană care are multe alte calități”.

De asemenea, este bine să îi amitim copilului de momentele mai grele din copilărie și pe care le-a depășit cu bine,  pentru a-l motiva.

„Pentru a-l încuraja, trebuie să-i aducem aminte de toate momentele în care i-a fost greu în trecut și pe care le-a depășit, cum ar fi mersul pe bicicletă sau patinajul,  pentru că și examenul face parte din acest greu care va fi depășit. Reamintirea succeselor trecute întărește convingerea că va reuși si de data aceasta să facă față”.

Expertul proiectului a mai precizat faptul că, înainte cu câteva zile de examene ar fi indicat  să nu mai existe presiunea de a învăța. Totodată, este momentul în care copilul trebuie să facă altceva, pentru că mintea copilului este la examen și nu știe să gestioneze această stare. Ar fi de preferat să  se iasă în  parc, destindere şi iniţiere de activități care îi fac plăcere adolescentului. Iar, în ziua examenului, este important ca părintele să meargă  cu copilul la școală, să îl aștepte să iasă pentru a-și descărca emoția , este de părere prof. Carmen RÎUREANU – coordinator/ partener al Proiectului PROFORM.

“Cel mai important lucru este ca adolescentul să înțeleagă că vom fi alături de el indiferent ce se va întâmpla. Copilul trebuie să înțeleagă că nu va pierde dragostea noastră, dacă el nu va performa corespunzător la examen. Poate că și asta e o lecție, și pentru el, și pentru noi: iubirea pe care i-o acordăm lui, necondiționat! Nu o condiționați de rezultatul la un examen!, a precizat expertul.

 

 

 

Fiecarea ctivitate a proiectului urmărește profesionalizarea cadrelor didactice prin formare continuă,  asigurarea calității educației prin fromarea profesională continua și asigurarea unei educații incluzive de calitate. Acest proiect de formare continua este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 care urmărește integrarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane în ansamblul programelor și politicilor publice ale României și are în vedere valorizarea capitalului uman, ca resursă pentru o dezvoltare sustenabilă în viitor. Se are în vedere, în cadrul acestui proiect, elaborarea de studii de cercetare privind dezvolatarea profesională a personalului din învățământul preuniversitar. Acesta este implementat de Asociatia Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, știinta și cultură, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani si Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu.