In perioada   noiembrie 2014 -  martie 2015,  la Liceul  Pedagogic „Nicolae Iorga” din Botosani  s-a derulat  studiul tematic „România- tradiţii, locuri şi personalităţi”, ocazie pentru copii si parinti sa lucreze  impreuna  cu  invatatoarele pentru a afla multe informaţii despre ţara noastră .

Va prezint in continuare  trei etape  privind organizarea  si proiectarea unei asemenea activitati:

1.   1.Apel catre  parinti si bunici.

2.   2.Harta  proiectului

3.   3.Studiul tematic „România- tradiţii, locuri şi personalităţi”,

Produsele  finale  s-au concretizat   prin:

*    - portofolii  realizate de copii;

*    - expozitie   pe tema proiectului  realizata  pe holurile scolii ;

*    - sesiune de  prezentari  PPT  la care au participat copiii si parintii.

Toti copiii  au primit diplome de participare .

1

SCRISOARE CĂTRE PĂRINŢI ŞI BUNICI

DRAGI PĂRINŢI ŞI BUNICI,

          Fiecare  om ar trebui să ştie cât mai multe despre ţara în care s-a născut.  Frumuseţile ţării natale, tradiţiile, datinile, personalităţile de seamă ale neamului românesc, marii conducători ai ţării, însemnele naţionale, locuitorii ţării înseamnă România.  Iubirea de ţară este iubirea faţă de părinţi, respectul faţă de faptele de vitejie ale strămoşilor, cunoaşterea frumuseţii meleagurilor ţării, cunoaşterea tradiţiilor, obiceiurilor şi datinilor poporului din care facem parte. Încă de mici, copiii trebuie să fie educaţi în spiritul respectului şi dragostei faţă de ţară.

Din aceste motive, în perioada  noiembrie 2014 -  martie 2015, vom afla multe informaţii despre ţara noastră în cadrul studiului tematic „România- tradiţii, locuri şi personalităţi”.

Copiii au nevoie de ajutorul dvs. pentru a realiza un portofoliu cu materiale informative, poze, hărţi, desene etc., care să prezinte locuri deosebite din România, tradiţii, obiceiuri, mari personalităţi ale neamului românesc, însemnele naţionale. Materialele din portofoliu pot fi imprimate la calculator, xeroxate sau realizate de mână.  Portofoliu va trebui realizat în vacanţa din noiembrie şi va putea fi completat cu alte materiale pe parcursul derulării studiului tematic.

Vă mulţumim!

                                                                                      Cu drag,

                                    învăţătoarele şi copiii

2. STUDIUL TEMATIC „ROMÂNIA – TRADIŢII, LOCURI, PERSONALITĂŢI”

Clasa a III-a B „Step by step”

Liceul Teoretic „N.Iorga”Botoşani

HARTA PROIECTULUI

 proform Apr2020 X1

 proform Apr2020 X2

3.        STUDIUL TEMATIC   “ROMÂNIA- TRADIŢII, LOCURI ŞI PERSONALITĂŢI”

STUDII SOCIALE

Să observe şi să noteze:

- aspecte legate de tradiţii şi obiceiuri ale românilor;

- informaţii legate de marile personalităţi ale neamului românesc;

- aspecte legate de mediu;

ŞTIINŢE

Să observe şi să consemneze :

- aspecte din viaţa românilor din mediul urban şi rural;

- tradiţii şi obiceiuri ale românilor în fiecare anotimp;

- locuri deosebite din diferite regiuni ale ţării;

-informaţii legate de  istoria poporului român;

- aspecte legate de activitatea oamenilor de seamă ai ţării: pictori, compozitori, scriitori celebri, oameni de ştiinţă;

- informaţii legate de formele de relief ale ţării.

CITIRE - SCRIERE

- să citească texte în proză şi în versuri despre România;

- să recite poezii patriotice ale poeţilor români;

- să creeze texte scurte despre România;

- să realizeze dialoguri pe tema studiului tematic;

- să scrie scrisori în care să-şi prezinte ţara;

 -să creeze afişe de promovare a turismului românesc;

- să rezolve rebusuri, integrame, jocuri de cuvinte;

ARTE

- să realizeze colaje pe tema studiului tematic ;

- să picteze locuri din ţară;

- să ilustreze conţinutul unor fragmente literare cu ajutorul culorilor;

- să interpreteze cântece patriotice;

- să realizeze mişcări de dans pe melodii populare;

MATEMATICĂ

- să creeze probleme şi exerciţii despre locuri, personalităţi din România;

- să rezolve probleme ce au ca temă “ România”

- să estimeze numărul de oraşe din ţară şi numărul de locuitori ai ţării;

CONSTRUCŢII

- să construiască din cuburi oraşe ale ţării;

- să realizeze machete/ planuri ale unor străzi din ţară, mănăstiri, etc;

 

Sursa:  prof.  inv. primar  Dana   Simion