In acest material descriem idei de baza in utilizarea Microsoft Teams precum si alte unelte utile pentru asigurarea continuitatii proiectelor educationale in contextul pandemiei generate de COVID19.

Aplicația Microsoft Teams este inclusa in pachetul Office 365 (gratuit pentru mediul educational) si integrează conversațiile, conținutul și aplicațiile de care o clasa, o echipa are nevoie. Din punct de vedere al continuarii proiectelor scolare pe timpul pandemiei, platforma Microsoft Teams permite conectarea a 250 de persoane în același timp, iar profesorul/mentorul/responsabilul proiectului își poate ține conferinta(prezentarea) de acasă din fața unui laptop. Poate să-și partajeze desktopul, ca și când ar prezenta cu ajutorul videoproiectorului.

 

Integrarea Microsoft Teams cu OneDrive si celelalte aplicatii usureaza distribuirea informatiei si colaborarea.

Un ghid de utilizare foarte bune este [1]. In continuare vom analiza si alte resurse ce pot fi utilizate in mediul digital pentrui colaborare la distanta in asigurarea continuitatii proiectelor, cu limitarea deplasarii, ceruta prin ordonantele militare emise in perioada starii de urgenta.

OpenProject este principalul software de gestionare a proiectelor open source [2]. Susține procesul de management al proiectului de-a lungul întregului ciclu de viață al proiectului: de la inițierea proiectului până la închidere.

OpenProject ca instrument de gestionare a proiectelor bazat pe web poate susține echipa de management conectând participantii, elevii/studenții și echipele de proiect într-un singur sistem central. Se pot folosi diferite caracteristici, de ex. pachete de lucru care alocă responsabilități clare și pașii următori. Echipa de proiect poate coordona planul general al proiectului cu un grafic Gantt comun. Funcția Meet din OpenProject înregistrează toți participanții, agenda și procesele verbale.

Nu numai că actorii participanti la un proiect interacționează elevii. Toate activitățile conexe proiectului/extracurriculare pot fi, de asemenea, organizate cu un instrument de management de proiect, deoarece nu toată lumea este prezentă tot timpul. Folosind metode agile, sarcinile pot fi atribuite participantului/elevului respectiv, starea sarcinilor poate fi modificată prin glisare și plasare și toată lumea știe cine si ce a făcut. Și noii cooptati in proiect  pot căuta procese sau orice altă documentație în wiki.

Redmine este un alt exemplu de platforma colaborativa pentru managemetul proiectelor. Redmine este o aplicație web flexibilă de gestionare a proiectelor. Principalele caracteristici ale Redmine sunt[3]: Asistență pentru mai multe proiecte, Control accesului este bazat pe roluri, Sistem flexibil de urmărire a problemelor, Diagrama și calendarul Gantt, Știri, gestionarea documentelor și fișierelor, Feed-uri și notificări prin e-mail, Wiki per proiect, Forum per proiect, Urmărire timp, Câmpuri personalizate pentru probleme, înregistrări de timp, proiecte și utilizatori, integrare SCM (SVN, CVS, Git, Mercurial și Bazaar), autentificare LDAP multiplă, auto-înregistrare a utilizatorului, este multilingvistic, ofera posibilitatea de a lucra cu baze de date diverse

Concluzii

Pe timpul pandemiei, proiectele pot fi gestionate de la distanta, in mod colaborativ integrand aplicatii de videoconferinta si sisteme software de gestiune a proiectelor. OpenProject si Redmine sunt doua astfel de proiecte ce pot fi testate si apoi aplicate de elevi, studenti, profesori, echipe de proiect pentru a continua activitatile incepute inainte de declansarea pandemiei, dar si pentru proiecte noi si pentru viitor.

            Bibliografie

1.       EOS Romania, https://www.eos.ro/wp-content/uploads/2020/03/Introducere-in-utilizarea-Microsoft-TEAMS-la-scoala-martie-2020.pdf

2.       OpenProject, https://www.openproject.org/project-management-universities/

3.       Redmine, https://www.redmine.org/projects/redmine/wiki