Dimensiunea religioasă a existenței
Propunem prezentarea unor bune practici privind formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate între cadrele didactice cuprinse în programul „ProForm - PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă” desfășurat în județele Botoșani și Giurgiu.
Aceasta modalitate de evaluare a fost aplicata pe parcursul derularii cursurilor de formare profesională.
Am ales o activitate de evaluare practică pentru elevii din clasa a 11-a de la Liceul ”Stefan D Luchian”, Localitatea Ștefănești în cadrul proiectului.
Tema aleasă este Dimensiunea religioasă a existenței și modalitatea de evaluare constă în ilustrarea prin machete a acestei dimensiuni. De remarcat interesul elevilor pentru astfel de evaluări, participarea fiind de 100%. Au fost entuziasmați. Sunt necesare modalități de scoatere din linearitate, lecți interactive care să-i motiveze pentru a se informa mai bine și, ceea ce este important, pentru a reține ceea ce experimentează.
Se știe deja faptul că o experiență trăită pe viu este reținută fără nici un efort special chiar zeci de ani, dacă nu toată viața.
Prezentăm în continuare cateva imagini cu machetele lucrate cu bucurie și curiozitate de către elevi.
Fig 1
Imaginea din Fig 1 prezintă macheta unei biserici facute din polistiren, carton și crenguțe de brad.
Fig 2
Fig 2 prezintă o vatră străveche, cea care reprezintă centrul vieții și al cetății în vechile tradiții. In jurul ei erau spuse incantațiile.
Fig 3
In fig 3 este reprezentat un altar din care nu lipsește focul sacru din centrul spațiului considerat spațiul sacru al existenței. Și cele 3 porți de acces în această cetate dacică.
Dialogul desfășurat în timpul evaluării a cuprins descrierea unei practici religioase și contribuția lui Dosoftei la dezvoltarea literaturii române.