Procedură în vederea combaterii fenomenului de bullying,excluziune şi violenţă  în şcoală

 

Procedura de față  (pagiana 5)   este un instrument  managerial  care iși  propune  să ofere  un mod de intervenție   rapidă pentru  a  avea  o comunitate de părinți, copii si profesori   aptă   să lupte cu forțe proprii   împotriva  bullying-ului, excluziunii  și violenței  și  destul de puternică  pentru  a  interveni   atunci   când    se  observă   un astfel de fenomen

 

 

Introducere

Bullying  ca teroare în curtea școlii

Statisticile arata ca 82% dintre situațiile de bullying au loc în instituțiile de învățământ. În România, 1 din 3 copii a fost umilit in fața colegilor, iar cei mai afectați de acest abuz emoțional sau fizic sunt băieții cu vârste între 9 – 12 ani. Cu astfel de fenomene copiii se confruntă din ce in ce mai des, incepând chiar de la grădiniță, cu consecințe care pot fi ireversibile în dezvoltarea lor.

„Studiile internaționale arată că în 75% dintre cazurile în care s-a intervenit, bullying-ul s-a oprit. Astfel, cel mai important rol il joacă  cunoașterea  ,  prevenirea, monitorizarea  și ținerea sub control  strict  a fenomenului de bullying .

„Bullying-ul este o problemă cu care se confruntă copiii încă de la grădiniță și care se agravează odata cu intrarea la școală. Din păcate, adulții  nu își dau seama de gravitatea situației si nu intervin pentru a preîntâmpina sau a stopa fenomenul de bullying între copii. Surprinzător, dar toți copiii suferă: atât copiii-victimă, cât și cei martori, ba chiar și copiii-abuzatori. Pentru că inainte de a deveni abuzator, acel copil a fost o victimă a cuiva și a învățat pe pielea lui cum e să fii abuzat, iar acum se apăra atacând.

Cyberbullying – traume pe internet

Mai mult, în contextul răspândirii accesului la internet la vârste tot mai mici, specialiștii atrag atenția asupra celui mai recent fenomen de hărțuire prin intermediul tehnologiei – cyberbullying. Statisticile arată ca 6 din 10 tineri vor experimenta cyberbullying în viitorul apropiat.

„246 de milioane de copii la nivel global sunt anual victime ale bullying-ului.

România se află din păcate pe harta cyberbullying-ului pe primul loc in Europa, cu o incidență a fenomenului de 37.3%.            

Încă de mici, copiii au conturi de mail, facebook si youtube. Toate aceste canale sunt surse sigure de bullying. Părintii trebuie sa se implice in viața online a copilului, iar cei mici trebuie sa înțeleagă puterea cuvintelor online.

Psihologii atrag atenția părinților si profesorilor să se informeze asupra resurselor pe care le au la dispoziție pentru a-și ajuta copiii, învățând să recunoască în primul rând semnele bullying-ului.

Prin bullying, înțelegem „un complex de fapte intenționate, care aduc atingere dezvoltării normale a unui copil și care se manifestă printr-o hărțuire repetată asupra aceleiași victime”, după cum aflăm de la comisar-șef Grațiela Văduva, Serviciul de Analiză si Prevenirea Criminalitații, Poliția București.

La nivel european, România se situează pe locul 3 la bullying în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit raportului Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). 

În studiul național efectuat de Organizația Salvați Copiii în anul 2016 se arată că:

  • 1 din 4 copii era umilit în mod repetat la școală, in fața colegilor;
  • 1 din 6 copii era bătut în mod repetat;
  • 1 din 5 copii umilea in mod repetat un alt copil la școala;
  • in mod repetat, în școală, 3 din 10 copii erau excluși din grupul de colegi;
  • 7 din 10 copii au fost martorii unei situații de bullying în mediul școlar.

"Este nevoie de investiție și conștientizare la fiecare nivel de funcționare a sisemului de învatamant  de la cel strategic, unde se creează cadrul legal de gestionare a bullying-lui, până in sala de clasă, pe culoarele școlii, unde prevederile normative se transformă în atitudini și comportamente cheie. Nu trebuie lăsați în afara ecuației parinții si comunitatea, pentru că, adeseori, acolo se învață strategii agresive de comportament", (Marius Rusu, psiholog în cadrul Programului de combatere a violenței în cadrul Organizației Salvați Copiii).

Conform primelor studii popularizate de Olweus, termenului de bullying îi erau atribuite 3 elemente obligatorii. Astfel, pentru a fi bullying, un comportament trebuia să aibă următoarele caracteristici:

  1. Să reprezinte un dezechilibru de putere – situație în care o persoană o domină pe cealaltă
  2. Să se repete frecvent (regulat/constant)
  3. Să provoace neplăcere victimei, iar această neplăcere să îi genereze satisfacție agresorului.

Susan Limber – directorul programului Olweus in SUA – a completat și detaliat ulterior definiția, segmentând comportamentele de bullying, astfel:

  • agresiuni verbale – directe: jigniri, etichetări, umiliri publice, etc.
  • agresiuni verbale – indirecte (răspândirea de zvonuri, când auzi lucruri despre tine de la alții)
  • farse / glume proaste – verbale sau fizice („pranks” cum sunt cunoscute în America)
  • cyber-bullying: agresiuni online (scrise sau sub formă de multimedia/audio-video)

Este necesar  ca acest fenomen care se manifestă  mai ales în colectivitățile de copii, respectiv   în rândul  elevilor ,   să fie cunoscut   și monitorizat  corespunzător. 

Forme ale    bullyingului – violenței manifestate în  școală

  • excluderi/includeri sociale selective (ex. eliminare dintr-un grup sau includere pe baza unor criterii stricte și subiective sau contextuale), inclusiv condiționarea socială sau alegerea selectivă a prietenilor (ex. daca vrei sa fii prieten cu mine, nu poți fi prieten și cu X…)
  • agresiuni fizice – directe (te împinge, te bate, te lovește)
  • agresiuni fizice – indirecte (îți ia un lucru de-al tău și ți-l aruncă / murdărește / strică / distruge)
  • agresiuni sexuale,inclusiv   din partea vreunui cadru didactic
  • excluziune    pe considerente   rasiale
  • intimidarea directă (ex. prin amenințări) și generarea fricii
  • hărțuire prin intermediul tehnologiei – cyberbullying
  • mobbing

Termenul de mobbing se referă la aceleași activități de bullying, cu mențiunea că sunt aplicate de grupuri mai mari de copii unui singur copil. Mobbingul este mai periculos decât bullyingul, pentru că are loc “în haită”  , poate avea consecințe serioase. Din punct de vedere sociologic, când sunt în grup, copiii prind curaj mai mare, tind să le demonstreze celolalți din grup cât de viteji sunt, iar aceste demonstrații au ca obiect agresarea celor care nu fac parte din acel grup.                                                                 

Cum prevenim astfel de agresiuni asupra copilului nostru

Aceste forme de agresiune au efecte negative serioase asupra victimelor, care pot experimenta stări de anxietate cronică, lipsă de încredere în propria persoană, depsresii severe, coșmaruri, abandon școlar sau profesional, sociofobie sau dezvoltarea de atitudini agresive ori răzbunătoare la maturitate. La drept vorbind, cine a uitat vreodată bătăile primite în copilărie de la bătăușul școlii?

Dacă un copil vine acasă timorat, zgâriat, cu hainele rupte, scuipat, mâzgălit, vânăt, plâns, acestea pot reprezenta indicii ale bullyingului sau mobbingului, deși pot fi și urme ale activității normale de joc. Este nevoie de o evaluare punctuală mai atentă din partea părinților.

Prevenția și tratamentul efectelor bullyingului și mobbingului în școală sau în grupul de joacă reprezintă un efort colectiv al personalului didactic, părinților, copiilor și psihologului școlii.

Cei mai importanți pași sunt identificarea copiilor care au aceste porniri și educarea lor în spiritul respectului la adresa celorlalți.

Se pot face și campanii locale, școlare, în care elevilor să li se vorbească, în clase, despre efectele acestor agresivități. Însăși discuția în sine ajută, pentru că le dă copiilor agresivi senzația că adulții din jurul lor știu că ei se fac vinovați de astfel de acțiuni. Altfel, dacă ei cred că nimeni nu e la curent cu tratamentele rele pe care le aplică celorlalți, că nimănui nu-i pasă și nu vor fi luate nici un fel de măsuri împotriva lor, copiii agresivi vor continua abuzurile

Procedura de lucru

Data elaborării

Procedura pentru prevenirea și combaterea   bullyingului,  violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

 

 

Elaborat

Prof.

Semnătura:

Verificat

Prof.

Semnătura:

Aprobat

Director, prof.

Semnătura:

Intrat în vigoare la data:         

Aprobat in Consiliul profesoral din ……………..                            

Conform Hotărârii nr. …………………. Consiliul de Administraţie întrunit în data de…………………….  

                                                                               Exemplar numărul :

Lista de difuzare: ( anexa 4)

Exemplar Nr.

Destinatar document

Data difuzării

Semnătura de primire

1.

Director: prof.

 

 

2.

Director adjunct:

 

 

3.

Postată pe site-ul Şcolii Gimnaziale www…………..com

 

 

4.

Diriginţii claselor I - VIII

 

 

Revizuire

Data

Persoana responsabilă

Semnătura

1

     

2

     

                                                               Aprobat,

                                                             DIRECTOR

                                                                   Prof.                                                                                         

Referinţe:

  • Legea Educaţiei Naţionale nr 1/2011
  • Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • Regulamentul de ordine interioară;
  • Legea nr. 87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii în educaţie;
  • H.G. nr. 21/18.01.2007 pentru aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi evaluare periodică a unităţilor din învăţământul preuniversitar;
  • SR EN ISO 9000: 2001- Sisteme de management a calitaţii. Principii fundamentale şi vocabular

Abrevieri:

ŞC.GIM. -  Şcoala Gimnazială

MEN–  Ministerul Educaţiei Naţionale

CA – Consiliul de Administraţie

CEAC – Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii

CP – Consiliul profesoral

CD – Comisia de disciplină

CPCV – Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

CV – Centralizator violenţă

CPC – Consiliul profesorilor clasei

AD – Abateri disciplinare

DCVP – Declaraţie constatare violenţă părinte

Cuprins:

  1. Scopul procedurii;
  2. Domeniul de aplicare
  3. Responsabilităţi;
  4. Descrierea procedurii
  5. Monitorizarea procedurii;
  6. Analiza procedurii;
  7. Anexa 1 – centralizator violenţă (pag.14)
  8. Anexa 2 – abateri disciplinare (pag.15)                                                                                          
  9. Anexa 3:

3.1.  Model de informare a părintilor cu privire  la o sancţiune aplicată elevului

3.2.  Declaraţie constatare violenţă părinte

  1. Anexa 4 – Proces verbal sancţionare elev
  2. Anexa 5 – Proces verbal şedinţă cu părinţii
  1. Scopul procedurii :

Procedura pentru prevenirea și combaterea bullyingului, violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității în acord cu norrmele metodologice în vederea îmbunătăţirii sistemului cadru de asigurare a protecţiei unităţii şcolare, a siguranţei elevilor şi cadrelor didactice în Şcoala Gimnazială X.

 

  1. Domeniul de aplicare.
    • toţi profesorii diriginţi din Şcoala Gimnazială
    • ceilalţi profesori ai Consiliului Clasei.

 

  1. Responsabilităţi.

Procedura este valabilă în Şcoala Gimnazială X şi este utilizată de către toate cadrele didactice, profesori diriginţi sau profesori ai Consiliului clasei din Şcoala Gimnazială X.

Membrii comisiei, răspund de comunicarea prevederilor prezentei proceduri tuturor membrilor comunităţii şcolare din Şcoala Gimnazială X.

Directorii  Şcolii Gimnaziale X şi coordonatorul comisiei sunt responsabili pentru implementarea, menţinerea şi revizuirea acestei proceduri precum şi pentru alocarea unui spaţiu adecvat de depozitare a documentelor, accesibil profesorilor şi consilierului educativ din Şcoala Gimnazială X.

  • Profesorii diriginţi poartă responsabilitatea aplicării procedurii.
  • C.E.A.C. are responsabilitatea monitorizării şi verificării revizuirii procedurii de câte ori este necesar ca urmare a aparitiei unor situaţii noi neprevăzute în actuala procedură.

Descrierea procedurii. Pe parcursul anului şcolar profesorii diriginţi ai Şcolii Gimnaziale X, celelalte cadre didactice ale Consiliului Clasei /Consiliului Profesoral, au obligaţia de a urmări şi aplica prezenta procedură în vederea asigurării siguranţei  elevilor şi întregului personal al şcolii.

  1. Monitorizarea procedurii. Se face de către membrii comisiei, consilierul educativ al Şcolii Gimnaziale X, Consiliul clasei din Şcoala Gimnazială X, CEAC.
  2. Revizuirea procedurii. Ritmicitatea analizei procedurii este de un an şcolar. Actuala procedură este valabilă în anul şcolar 2018-2019.
  1. Anexe

Anexă

PROCEDURĂ

pentru prevenirea și  combaterea  violenței, bullyingului, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

 

  1. SCOPUL

Scopul procedurii este de a diminua actele de bullying, violenţă şi indisciplină în rândul elevilor şi al elevilor faţă de cadrele didactice şi personalul nedidactic din Şcoala Gimnazială X. Procedura stabileşte metodologia de prevenire şi combatere a violenţei în Şcoala Gimnazială X.

  1. OBIECTUL

Procedura se aplică tuturor elevilor, personalului didactic, didactic – auxiliar, nedidactic.

  1. RESPONSABILI:
  • comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar;
  • director adjunct;
  • consilier psihopedagogig şcolar;
  • profesor de serviciu;
  • personal de pază;
  • diriginţi;
  • cadre didactice.
  1. DEFINITII ŞI ABREVIERI

4.1. Definiţii             ··

Consiliul clasei  este constituit  din  totalitatea personalului  didactic de predare,  din cel puţin  un  părinte  delegat al  Comitetului  de  părinţi  al clasei   şi, pentru  toate  clasele, din liderul  elevilor clasei respective. Preşedintele Consiliului clasei este dirigintele.

Dirigintele clasei este coordonatorul activităţii claselor de elevi, este numit de către directorul  unităţii

de învăţământ dintre cadrele didactice de predare-învăţare-evaluare.

Sancţiune - pedeapsa prevăzută de lege pentru cei care încalcă dispoziţiile ei.

Mustrare - sancţiune disciplinară care se aplică unui elev care a comis o abatere disciplinară şi constă în notificarea scrisă făcută de către dirigintele clasei.

Nota la purtare - nota acordată elevului pentru comportament, atitudine, conduită.                8.                     

4.2. Abrevieri

CPCV - Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității;

CD – Comisia de disciplina

ROFUIP –  Regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar;

ROI – Regulamentul de organizare internă

 CPC – Consiliul profesorilor clasei

 

  1. REGULI DE PROCEDURĂ

5.1 COMISIA PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR:

  • gestionează sistemul de comunicare între şcoală, autorităţi şi familie pentru identificarea, monitorizarea şi prevenirea actelor de violenţă/infracţiunilor, prin implicarea tuturor factorilor educaţionali;
  • sesizează conducerea şcolii şi comisia judeţeană pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar în legătură cu fenomenele şi actele de violenţă constatate;
  • analizează cauzele fenomenelor şi actelor de violenţă constatate;
  • realizează planul operaţional privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar, adaptat condiţiilor şcolii şi în concordanţă cu strategia naţională pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar, cu planul comisiei judeţene şi cu planul managerial al directorului;
  • urmăreşte modalităţile de aplicare a prevederilor legale, privind creşterea siguranţei la nivelul şcolii;
  • evaluează şi monitorizează activităţile de prevenire şi combatere a violenţei în mediul şcolar propriu;
  • centralizează lunar situaţiile de violenţă semnalate de către diriginţi completând tabelul Centralizator violenţă CV (Anexa 1);
  • propune măsuri de prevenire şi combatere a actelor de violenţă;
  • elaborează semestrial un raport de activitate şi îl transmite comisiei judeţene pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.

5.2 COMISIA DE DISCIPLINĂ PENTRU ELEVI:

  • cercetează presupusele abateri disciplinare grave şi/sau repetate, săvârşite de elevi faţă de prevederile ROFUIP prezentei proceduri şi regulamentului de ordine interioară al Şcoalii Gimnaziale X şi întocmeşte un raport pe care îl prezintă în consiliul clasei şi în consiliul profesoral;
  • propune, după caz, consiliului profesoral sau consiliului de administraţie sancţionarea elevilor care au săvârşit abateri disciplinare, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi cu regulamentul intern;
  • consemnează în Registrul Comisiei de disciplină toate situaţiile de violenţă analizate, în urma sesizării scrise a cadrelor didactice;
  • propune, atunci când consideră că este necesar, consilierea psihopedagogică a elevului care a săvârşit abateri disciplinare cu tentă de violenţă; 9.
  • verifică aplicarea măsurilor disciplinare de către profesorii diriginţi;
  • activitatea comisiei de disciplină se desfăşoară în conformitate cu legislaţia în vigoare.

5.3 DIRECTOR ADJUNCT:

  • asigurarea eficientă a pazei şi securităţii şcolii cu personal specializat;
  • identifică factorii de risc în comunitatea şcolară;
  • colaborează cu reprezentanţi ai Poliţiei, Jandarmeriei;
  • soluţionează problemele conflictuale apărute.
  • monitorizează aplicarea procedurii, alaturi de responsabilul Comisiei dirigintilor

 

5.4 RESPONSABILUL COMISIEI DIRIGINTILOR :

- raspunde de aplicarea procedurii de către diriginţi

  

5.5 PSIHOPEDAGOG ŞCOLAR:

  • consilierea elevilor cu manifestări violente;
  • consilierea părinţilor;
  • organizează activităţi educative privind combaterea şi prevenirea violenţei în şcoală.

5.6 PROFESOR DE SERVICIU:

  • monitorizează comportamentul elevilor;
  • consemnează în Registrul de abateri elevi toate situaţiile de violenţă apărute.

5.7 PERSONAL DE PAZĂ:

  • previne introducerea, în incinta şcolii, de materiale care pot pune în pericol integritatea fizică şi psihică a elevilor şi a angajaţilor şcolii;
  • intervine în situaţii de violenţă apărute;
  • semnalează profesorului de serviciu/directorul/director adjunct probleme disciplinare apărute.

 5.8 DIRIGINŢI:

  • prelucrează ROFUIP şi ROI la clasă, prezintă responsabilului Comisiei dirigintilor tabelul de luare la cunoştinţă a prevederilor regulamentelor, păstrează o copie la Portofoliul dirigintelui,
  • stabilesc responsabilităţile la nivelul fiecărei clase de elevi cu privire la disciplina în rândul elevilor din fiecare clasă;
  • consultă/noteaza în Registrul de abateri elevi, situaţiile de violenţă şi/sau indisciplină ale elevilor
  • convoaca CPC de fiecare dată când apar situaţii de violenţă şi/sau indisciplină la clasă şi le dezbate în vederea aplicării sancţiunilor conform ROFUIP şi ROI şi scaderea notei la purtare.                                              
  • analizează situaţia disciplinară la nivelul fiecărei clase în cadrul orelor de consiliere cu elevii şi în cadrul orelor de consiliere cu părinţii şi verifică permanent stărea disciplinară a elevilor din colectivul îndrumat;
  • aplică sancţiunile gradat, pe baza măsurilor disciplinare propuse de CD în CPC şi aprobate de CP;
  • aduce la cunostinţa conducerii şi CD cazurile grave sau repetate de abateri disciplinare
  • prezintă în scris CP propunerea CPC de sancţionare şi de scădere a notei la purtare rnai mică de 7.
  • întocmeşte un referat  pentru  fiecare elev  a cărui notă  la purtare  este mai mică  de 7, precizând motivele acestei sancţiuni şi îl depune la secretariatul  şcolii.  Păstrează  o copie a referatului, CP validează situaţia  şcolară, sancţiunea este consemnată în catalog de către  secretariatul  şcolii.
  • consemnează în catalog, păstrează o copie a sancţiunii scrise la dosarul dirigintelui. Comunicarea scrisă a sancţiunii aplicate se înregistrează la secretariat.
  • centralizează situaţiile de violenţă apărute la clasă completând tabelul Abateri disciplinare AD (Anexa 2);
  • solicită prezenţa la şcoală a părintelui/tutorelui legal al elevului care a creat probleme de violenţă/disciplinare şi/sau comunică în scris familiei elevului situaţia şcolară. Acesta va completa o declaraţie constatare violenţă DCVP (Anexa 3), un exemplar ajungând la CPCV.

5.9 CADRE DIDACTICE:

  • monitorizează comportamentul elevilor;
  • aduc la cunoţtinţa profesorului diriginte situaţiile de violenţă apărute.
  • aduce la cunostinta conducerii şi CD cazurile grave sau repetate de abateri disciplinare
  • notează în Registrul de abateri elevi, situaţiile de violenţă şi/sau indisciplină ale elevilor de la ora lor sau semnalate în activităţi extraşcolare, pe holurile şcolii , curte.

5.10 DIRECTOR:

  • monitorizarea activităţii CPCV şi CD;
  • propune măsuri de îmbunătăţire a activităţii comisiei.

5.11 ÎN CAZUL ACTELOR DE VIOLENŢĂ FIZICĂ

  1. Orice persoană martoră la locul incidentului anunţă profesorul de serviciu, personalul de pază şi protecţie, dirigintele şi după caz conducerea şcolii.
  2. În funcţie de gravitatea incidentului persoanele îndrituite vor lua următoarele măsuri:
  • Profesorul de serviciu împreună cu profesorii diriginţi anchetează incidentul şi vor informa conducerea şcolii în legătură cu evenimentul şi măsurile luate;
  • Pentru incidentele grave din care rezultă persoane rănite se acordă primul ajutor în şcoală sau se solicită serviciul de urgenţă 112 de la secretariatul şcolii (se vor respecta etapele de la Procedura privind securitatea şi sănătatea în muncă – în caz de accident). Conducerea şcolii are obligaţia să ancheteze cazul şi să solicite sprijinul Poliţiei comunitare.                                                                
  1. În toate cazurile de violenţă fizică diriginţii au obligaţia să informeze familia celor implicaţi în incident.

Comisiile pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității vor lua măsuri cu privire la consilierea elevilor implicaţi în acte de violenţă.

Anexa  3.1.  Model de informare a părintilor cu privire  la o sancţiune aplicată elevului

UNITATEA ŞCOLARĂ:

ADRESA:

TELEFON/ FAX:

NR.INREGISTRARE.:

Domnule/ Doamna  ................................................................................

Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că  ..................................................................... elev/a în clasa  a ............................ la ......................................................................,  în  data  de……………………..a fost sancţionat/ă             cu………………………………………………………pentru     următoarele

abateri disciplinare ...............................................................................................................................

DIRIGINTE,

DIRECTOR,                                                                SECRETAR

Anexa  3.2. - Declaraţie constatare bullying violenţă / părinte

Subsemnatul, ………….………………………………….………………… domiciliat în ………………………………………………………………………..………..cu BI/CI seria…….. număr……………., în calitate de părinte/tutore legal al elevului/ei …………………….……………………….…………………….… din clasa …………… am luat la cunoştinţă următoarele:

………………………………………………………………………..……...............................

………………………………………………………………………..……...............................

………………………………………………………………………..……...............................                                            

………………………………………………………………………..……...............................

………………………………………………………………………..……...............................

………………………………………………………………………..……...............................

Mă angajez ca în perioada imediat următoare să iau măsurile corespunzătoare pentru a preîntâmpina apariţia unor situaţii similare.

            Data,                                                                           Semnătura    

Anexa 4 – Proces  verbal sancţionare elev

PROCES VERBAL

 Incheiat astazi ................ în  şedinţa Consiliului profesorilor  clasei ...................

Subsemnata(ul),        .................................................................................................   în     calitate            de profesor diriginte, preşedinte al Consiliului profesorilor clasei ............. în conformitate cu prevederile Regulamentului  de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar,  aprobat  prin  Anexa la Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr.5115/2014 şi publicat în Monitorul Oficial al României, marţi, 13 ianuarie 2015, Regulamentului  de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar nr. 5079/2016, Statutul elevului propun  sancţionarea elevului.............................................................  , ţinând cont de gravitatea faptelor prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare cu:

  1. Observaţie individuală
  2. Mustrare scrisă
  3. Mutare disciplinară la o clasă paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ

 Menţionez  că elevul(a) are un numar de .................. absenţe, din care ................... motivate şi………………nemotivate.

Nr.

crt.

 

Numele şi prenumele cadrelor didactice din CPC.

 

Semnatura

1.

 

 

2.

 

 

Profesor diriginte,

 

 

 

Anexa 5 – Proces   verbal şedinţă cu părinţii

 

                                                          PROCES VERBAL,

 

Incheiat astăzi ...................... ora ..........., în cadrul  şedinţei cu părinţii elevilor

clasei ..........

'

 Ordinea de zi cuprinde:

 

  • ··························································································································································································································
  • ··························································································································································································································
  • ····························································································································································································································

La  sedinta sunt prezenţi un numar de ......., din totalul de ........ părinţi

Dezbateri:

  • ··························································································································································································································
  • ··························································································································································································································
  • ····························································································································································································································

Drept pentru care a fost încheiat prezentul proces verbal.

 

 lntocmit,

 

 

Participanţii la şedinţa cu părinţii clasei ............. din data de ......................

 

 

Nr.

crt.

Numele şi prenumele parinților

Semnatura

1.

 

 

2.

 

 

 

Anexa 1.

Şcoala Gimnazială X

CENTRALIZATOR BULLYING, VIOLENŢĂ

 

Persoana care a primit sesizarea

Nr. sesizări

Numărul de cazuri de bullying/violenţă sesizate școlii

Tipuri de agresiune

Numărul de cazuri în care
s-a solicitat sprijinul

Scrise

Verbale

Elev – elev

Elev – cadru didactic

Elev – personal auxiliar

Elev - părinte

Elev –membru din comunitate (de specificat cine)

Verbală

Fizică

Psihică

Poliţiei

Medical

Psihologic

Director

                         

Psihopedagog şcolar

                         

Diriginte

                         

Cadru didactic

                         
                           

TOTAL

                         

Responsabil: Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

Director,

Prof.

Anexa 2 – abateri disciplinare

Clasa: ......................................

Diriginte: ................................

Nr. crt.

Cine a primit sesizarea

 

Numele şi prenumele elevului

Tipul de agresiune

Cazul de bullying/ violenţă semnalat

(descriere)

Intervenţie

Măsuri luate

Director

Psihopedagog şcolar

Diriginte

Cadru didactic

Verbală

Fizică

Psihică

Poliţie

Medicală

Psihologică

                           

Surse:

*** HotNews.ro

WWW.SALVATICOPIII.RO

(http://www.combatbullying.eu),

 DESCARCA FORMAT .PDF