- Învăţământ secundar inferior -
CONTRACT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ - FAMILIE în cadrul Programului "Şcoala după şcoală"


Ministerul Educaţiei Naţionale

Inspectoratul Şcolar ...................................................
Unitatea de învăţământ .....................................................

 

I.Părţile semnatare

1.Unitatea de învăţământ .................................,denumită în continuare şcoală, cu sediul în .............................,str. ......................nr. .............., reprezentată prin director, prof. ................................................
2.Părintele/Reprezentantul legal al elevului, doamna/domnul ..............................................................., cu domiciliul în ....................................., str. ................................. nr. ................................., telefon .................................................,şi3.Elevul ............................................................ din Şcoala .................................., clasa ..................................


II.Scopul contractului

1.Asigurarea condiţiilor optime de derulare a procesului de învăţământ în cadrul Programului "Şcoala după şcoală" prin implicarea şi responsabilizarea părţilor în educaţia copiilor/elevilor2.Şcoala îşi asumă principala responsabilitate în procesul instructiv-educativ.3.Părintele se declară responsabil pentru educarea şi comportamentul copilului şi pentru colaborarea cu şcoala în scopul atingerii obiectivelor educaţionale.

III.Obligaţiile părţilor

 

Pentru desfăşurarea, la standarde de calitate, a procesului instructiv-educativ, părţile se angajează, prin voinţa proprie, după cum urmează:

1.Şcoala se obligă:

a)să respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala după şcoală", aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;

b)să asigure spaţiul, cadrul organizatoric şi logistic pentru desfăşurarea procesului educaţional din cadrul Programului "Şcoala după şcoală", conform prevederilor legale;

c)să informeze părintele, în timp util, despre toate schimbările care se produc în structura Programului "Şcoala după şcoală" (orar, resurse umane implicate etc.), precum şi despre absenţele elevului;

d)să ofere servicii educaţionale de calitate, la nivelul standardelor solicitate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru fiecare nivel de studiu/ciclu de şcolarizare;

e)să asigure un sistem transparent de evaluare a elevului, care să pună în evidenţă evoluţia acestuia, precum şi măsurile concrete care se iau pentru remedierea dificultăţilor de învăţare;

f)să asigure funcţionarea eficientă a echipei pedagogice implicate în educaţia elevului;

g)să asigure securitatea şi siguranţa elevilor pe perioada prezenţei acestora în spaţiul în care se derulează Programul "Şcoala după şcoală" (săli de curs, sală pentru servirea mesei, curtea şcolii etc.), precum şi pe durata deplasărilor organizate;

h)să coopereze cu toate instituţiile şi structurile de ale căror servicii beneficiază şcoala şi de care depinde bunul mers al activităţii din cadrul Programului "Şcoala după şcoală";

i)să dea dovadă de respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi părinţii acestora/reprezentanţii lor legali, într-un raport de egalitate;

j)să nu desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a elevului;

k)să trateze cu profesionalism şi responsabilitate orice situaţie specială legată de educaţia elevului/copilului;

l)să stabilească, de comun acord cu părinţii, calendarul întâlnirilor periodice şi să îl pună în aplicare;

m)să elibereze, la cerere şi în timp util, orice document şcolar care serveşte interesului elevului;

n)să asigure accesul egal la educaţie pentru toţi copiii, cu interzicerea oricărui tip de discriminare;

o)să analizeze şi să decidă, prompt şi responsabil, în legătură cu orice solicitare din partea părintelui/elevului;p)să asigure transparenţa tuturor activităţilor derulate, organizate/aprobate de şcoală;

q)să ia în considerare, să analizeze şi să răspundă oricărei sesizări din partea elevilor sau a părinţilor referitoare la rele practici în şcoală;

r)să aducă la cunoştinţa elevilor şi părinţilor prevederile regulamentului intern al şcolii;

s)să încheie contracte de colaborare cu instituţii/personal calificat care pot/poate contribui la desfăşurarea unor activităţi cuprinse în Programul "Şcoala după şcoală";

ş)să explice clar toate prevederile prezentului contract celorlalte două părţi semnatare.

 

2.Beneficiarul indirect - părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al elevului se obligă:

a)să respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala după şcoală", aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;

b)să îşi asume responsabilitatea promovării în educaţia elevului/copilului a principiilor, valorilor şi normelor de conduită susţinute de şcoală;

c)să îşi asume, împreună cu elevul, responsabilitatea pentru orice faptă a elevului, desfăşurată în afara şcolii, dar care ar putea prejudicia prestigiul acesteia;

d)să respecte prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi ale regulamentului intern al şcolii;

e)să asigure frecvenţa zilnică şi ţinuta decentă a elevului la activităţile desfăşurate în cadrul Programului "Şcoala după şcoală" şi să informeze şcoala de îndată ce se impune absenţa acestuia de la program;

f)să informeze şcoala cu privire la orice aspect care poate contribui la îmbunătăţirea situaţiei şcolare a copilului;

g)să dea curs solicitării conducerii şcolii, ori de câte ori este necesar, de a se lua măsuri cu privire la conduita sau situaţia şcolară a elevului;

h)să se prezinte la şcoală, cel puţin o dată pe lună, pentru a discuta cu personalul didactic despre modul de implicare în activitatea, progresul şi comportamentul propriului copil;

i)să îi asigure copilului, în limita posibilităţilor, materialele necesare bunei desfăşurări a activităţilor şcolare;

j)să trateze cu respect şi consideraţie şcoala şi pe reprezentanţii acesteia;

k)să informeze, în scris, conducerea şcolii în cazul retragerii copilului din Programul "Şcoala după şcoală".

 

3.Beneficiarul direct - elevul se obligă:

 

a)să respecte şcoala, însemnele şi personalul acesteia, precum şi pe colegii săi;

b)să aibă un comportament care să nu afecteze sănătatea, securitatea, demnitatea şi libertatea celorlalte persoane din şcoală;

c)să participe zilnic, conform programului orar, la activităţile din cadrul Programului "Şcoala după şcoală";

d)să respecte prevederile regulamentului intern şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

e)să păstreze în bună stare bunurile şcolii şi să folosească cu grijă materialele puse la dispoziţia sa de către şcoală;

f)să aibă o ţinută vestimentară/personală şi o conduită decentă, neprovocatoare, neagresivă şi neostentativă.

 

IV.Durata contractului

Prezentul contract se încheie pe durata participării la Programul "Şcoala după şcoală".

 

V.Alte clauze

Prezentul contract cuprinde:

1.prevederi referitoare la eventuala contribuţie financiară a părinţilor pentru participarea propriului copil la Programul "Şcoala după şcoală" (particularizate, după caz, la nivelul şcolii);

2.prevederi referitoare la soluţionarea eventualelor neînţelegeri dintre părţi;

3.prevederi referitoare la consecinţele nerespectării angajamentelor părţilor;

4.prevederi referitoare la încetarea contractului;
5.alte prevederi agreate de părţi.Încheiat astăzi, ..................., în 3 exemplare, în original, pentru fiecare parte.

Unitatea şcolară

Director,

Beneficiarul indirect,

Beneficiarul direct,
Expert dezvoltare profesionalăFăinişi Dorela